Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2020, 10:41   #8
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Ik was 21 toen ik merkte dat ik een flink stuk dunner haar had op het voorste gedeelte van mijn hoofd. Voorheen had ik een volle bos haar. Na een keer met een hand vol gel door mijn haren heen kon ik mijn hoofdhuid zien en toen schrok ik mij rot. Een aantal maanden daarna gelijk met minoxidil begonnen hetzelfde jaar nog dutasteride erbij genomen. Ik heb nooit eerder propecia (of welke vorm van finasteride) gebruikt. Voor mij voelde het toentertijd als het einde van mijn wereld zoals ik het kende. Ik nam dan ook niet genoegen met een minder effectief middel terwijl er iets sterkers was.

Ik durf te zeggen dat als ik niet de middel gebruikt had die ik al jaren neem dat ik meer als de helft van mijn haren niet gered zou hebben. Dit baseer ik voornamelijk op de bos hare van mijn mannelijke familieleden, die hadden een stuk minder haar als ik nu. Bijwerkingen zijn voornamelijk verminderde libido, maar gelukkig doet alles het daaronder nog wel
Heb jij een recept voor dutasteride van je huisarts? Niet elke huisarts / apotheek verkoopt net namelijk. Of koop je het van een 'trusted' website?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren