Discussie: Van fina naar duta
Los bericht bekijken
Oud 30 september 2004, 17:39   #106
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Dus Duta verliest ook aan kracht na verloop van tijd??
The Dude, het is niet te zeggen of duta aan kracht verliest. Dit komt doordat GSK is gestopt met de trials naar duta als haargroeimiddel. Het is officieel gewoon geen haargroeimiddel dus er worden ook geen onderzoeken gedaan naar de werking ervan op lange termijn. Het enige wat er bekend is zijn resultaten op zeer korte termijn (paar maanden), en die zijn veelbelovend.

We zullen het dus niet weten of duta in kracht verliest. Toch heb ik goede hoop dat duta krachtig blijft. Er zijn namelijk WEL al enigszins langetermijnonderzoeken gedaan naar duta tegen BPH (prostaatvergroting). Check deze regel:

De analyse laat zien dat dutasteride effectief is en bij langdurig gebruik blijft, ook op harde eindpunten.
[BRON]

Mijn voorspelling is dus: duta blijft effectief.

Ik geloof ook niet in de theorie van Iemand en Jongen25. De kracht van finasteride neemt bij mijn weten ook af bij mannen van 40 die aan fina beginnen, en die hebben hun testosteron-boom allang achter de rug. Als die vermeende testosteron-boost al zou bestaan! Zijn daar bronnen van?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren