Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2021, 12:50   #16
brianb87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2019
Locatie: Limburg
Berichten: 38
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Nee, ik bedoelde het oprecht in positieve zin haha... Ben benieuwd naar het resultaat over een paar maanden! Dat beurse gevoel in je donorgebied is wel herkenbaar inderdaad. Ik merkte wel hoe rustiger je het overdag deed en hoe minder je er op een dag aan zit of met je donor ergens tegenaan gaat zitten (hoofdleuning e.d.); hoe rustiger het in de nacht is als je er wel op moet liggen. Ook een ibuprofen hielp me bij het slapen wel om wat sneller in slaap te komen en er niet wakker van te worden. Veel succes!
Ah, ok! Dank
Beurse gevoel wordt wel elke dag minder moet ik zeggen. En sinds vanmorgen bij het douchen bij de donor wat meer gemasseerd en nu laten ook telkens meer korstjes los. Dat helpt ook wel merk ik aan dit gevoel.
Zelf word ik er niet (meer) wakker van dus ik denk dat ik verder niks ervoor hoef te slikken. Ik ga de kliniek eens vragen na hoeveel dagen ik gewoon weer ''ontspannen'' mag slapen, ipv nu erg focussen op mijn houding dat ik nergens met een kussen aan het ontvangstgebied kom. Ben benieuwd...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Mijn kliniek zegt dat ik na 2 maanden weer een tondeuse mag gebruiken, maar wel met een kapje.
Dat is wel mooi, ik dacht namelijk zelfs niet met kapje. Maar als je er enigszins model in wil opscheren, dan is een kapje wel handig. Ik had sowieso altijd 3-6 mm opgeschoren, nooit zonder kapje... dan moet dat wel goed komen over een week of 4.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Je mag geen tondeuse gebruiken tot op je hoofdhuid maar wel om alles in model te brengen. Een jaar is ook wat overdreven, voor je DG kan het weinig kwaad eens alles hersteld is en voor je TG moet je wat voorzichtig zijn. Gewoon gezond verstand gebruiken.
Mooi, thanks! Ga sowieso niet met de tondeuse erover heen, zoals ik boven schrijf hooguit met 3-6 mm kapje. Ontvangstgebied geef ik gewoon bij de kapper aan over een tijd en dan moeten ze daar gewoon wat voorzichtiger zijn met het knippen.



Verder wordt het beurse gevoel elke dag beter.
Het ontvangstgebied voelt ook prima. Moet zeggen dat ik daar zelfs minder ''last'' heb dan bij het donorgebied.

Het ontvangstgebied voelt wat gek aan als in de zin dat het voelt alsof ik constant lichtjes transpireer op mijn hoofd en daar frisse lucht overheen komt (het voelt dus zelfs wat verkoelend). Maar ik transpireer volgens mij niet, dus wellicht is dit gevoel omdat de korstjes wat los laten en er steeds meer lucht bij komt?

Zwelling e.d. zijn eigenlijk sinds gisteren helemaal weg, dus dat heeft een dag of 6 geduurd in mijn geval.

Mocht er behoefte zijn of vinden jullie het leuk als ik enkele foto's plaats, dan zal ik dat later doen. Was eigenlijk van plan volgende week enkele te plaatsen (2 weken later), en daarna steeds enkele om het proces wat geleidelijk aan te kunnen volgen.
brianb87 is offline   Met citaat reageren