Los bericht bekijken
Oud 7 september 2009, 09:34   #11
CMariel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2009
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik vind dit wel een plausibel verhaal.

Wat mij opvalt, is dat hier ook vaak heel snel door leken direct maar de diagnose AGA wordt gegeven.
Daar moet je niet te snel mee zijn.

Ik denk zeker dat er andere factoren zijn die een rol kunnen spelen.

Een volgens mij vaak vergeten factor is ook voeding. Een voeding die een tekort heeft aan vitamines en proteïne, zal ook bijdragen aan haaruitval. Ook een mineralentekort, wat tegenwoordig vaker speelt door de hype maar zoveel mogelijk water te drinken omdat dat 'nu eenmaal gezond is' en door onvolwaardige voeding, kan een rol spelen.
Wie regelmatig Sonjabakkert, komt bijvoorbeeld al helemaal niet aan een gezonde voeding.

Wat heb je precies voor behandelingen gehad?

Ik denk dat ook bij de behandeling van haaruitval een aantal factoren speelt. Vaak is ook niet goed aan te wijzen wat exact heeft geholpen.

Ik gebruik zelf al jaren minoxidil met goed resultaat, maar nadat ik me in e.e.a. had verdiept, ben ik ook meer volwaardige eiwitten gaan gebruiken en mineralen gaan slikken.
Nu heb ik weer supergezond, dicht haar. Dat zal aan de minox liggen, maar ook aan een ander eetpatroon.
De behandelingen zijn voornamelijk gericht op het weer herstellen van de hoofdhuid en deze gezond te houden. Daarnaast op het weer gezond laten groeien van eventueel nieuw haar. Het is op dit moment nog te vroeg om te bepalen in hoeverre mijn hoofdhuid als het ware schade heeft aangericht. Voor de rest let ik heel erg op mijn voeding en zijn de vitaminen die ik slik ter ondersteuning.
CMariel is offline   Met citaat reageren