Los bericht bekijken
Oud 17 december 2021, 12:45   #4
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Gisteren was het dan zo ver.

De avond ervoor bij een bed and breakfast op 50 meter afstand.
deze staat op het adres van de kliniek.
Een zeer net verzorgd appartement (vrij recent opgeleverd) met een stijlvolle inrichting. Voor diegene die iets verder van de kliniek afwonen is dit wel een aanrader.

Om iets voor 8uur in de ochtend werd ik netjes opgevangen. Ik was te vroeg en zag dat er druk werd gewerkt aan het klaarmaken van de ruimte.
Bart ving mij op en het papierwerk werd in orde gemaakt. Er volgde een meting van de kwaliteit van de haren (zeer interessant om mee te kunnen kijken).
Terwijl de meting bezig was, kwam Dr Nancy Anthone binnen om zichzelf voor te stellen. Een zeer aardige vrouw en naast de kennis over haartransplantatie beschikt ze ook over de nodige kennis van medicatie en andere behandelingen rondom haarverlies. Al pratende over mijn regime bood ze mij aan om na afloop een DNA test te doen om te kijken of ik nu beter Finasteride of Dutasteride kon gebruiken, omdat ik beide producten afwisselend in een bepaald schema gebruik.

Het te behandelen deel werd bekeken en de schatting was 680 grafts.
Ondertussen dronk ik mijn glas water met daarin Dormicum opgelost om eventuele spanningen te verminderen.

Je krijgt een eigen ruimte toegewezen waar je spullen in kan opbergen en jezelf omkleden (je krijgt een shirt van de kliniek).

Ik heb gekozen voor FUE zonder scheren dus er kon meteen worden begonnen met verdoving. Dit heb ik al vaker meegemaakt voor hetzelfde doel, dus ik wist wat me te wachten stond. Prettig is anders, maar het is goed te doen (pijncijfer: 5 op een schaal van 10).

De eerste sessie extractie was een linker zijligging. dit was comfortabel.

De tweede sessie was een buikligging. Dit was (voor mij) minder comfortabel, omdat je dan steunt op je voorhoofd en kin.

De derde sessie was een rechterzijligging. Dit was een weer comfortabel.

Alles sessies (van in totaal 4 uur) waren pijnloos en er zijn in totaal 680 grafts uitgenomen.

Om 13.30uur stond er een heerlijke lunch klaar, welke je zelf in het begin van de ochtend kiest.

Om 14uur werden de incisies gemaakt. Een nieuwe paradepaardje van Prohairclinic waarmee scheren van het ontvangstgebied (naar eigen zeggen) niet meer nodig is. Na het maken van de incisies werd er direct gestart met het plaatsen van de grafts.
Om de incisies duidelijk te tonen, werd er een blauwe vloeistof gebruikt, waarvan de naam is ontschoten.

Om 17.30uur zaten de grafts erin.

Zoals afgesproken, werd er (gratis !) DNA afgenomen om het toekomstige regime af te stemmen.

Daarnaast werd er bloed afgetapt om er een PRP serum van te maken voor de nabehandeling in de eerste week. Ook bij de prijs inbegrepen.

Het gesprek na afloop was prettig.
Ik had verwacht dat ik voor de 180 extra grafts moest bijbetalen, maar dit hoefde niet.

Mijn algemene indruk van de kliniek (het pand in Heist op den Berg) is dat het zeer netjes is.
Het personeel is vriendelijk en professioneel.

Complimenten aan het team en de wijze waarop jullie omgaan met cliƫnten.

Zodra het mogelijk is, zal ik foto's plaatsen.


Verdere info: Op mijn haargrens zijn in totaal een kleide 4000 grafts geplaatst, waarvan 3200 door Prohairclinic. De eerste FUE sessie bij Prohair was in 2014 (+/- 2500 grafts)
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren