Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2020, 19:31   #6
Dennis54321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2017
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
In Nederland ken ik Drs. Plinck-Rotterdam en Haarkliniek-Rotterdam, En verder is er nog Intermedica- Wijchen. Heb je hier wat aan? Ik zou het op prijs stellen als ik nog verder van je mag horen hoe het je is vergaan. Het forum is niet alleen voor eenlingen bestemd maar ook voor andere geïnteresseeren.
Beste Diksy,

Het betreft hier inderdaad Haarkliniek te Rotterdam.

Intermedica-wijchen had ik ook reeds gecontacteerd betreft de injecties icm Dutasteride. dit was hun antwoord:

"Dank u voor uw bericht. Rond de applicatie van dutasteride lokaal op de hoofdhuid spelen enkele problemen;

1. het middel moet door de huid heen. Dit kan in een oplossing van liposomen (vetbolletjes). Het aanbrengen hiervan is erg vettig en de liposomen kunnen slechts beperkt geladen worden. Een alternatief is een groot concentratieverschil creëren tussen het oppervlak van de huid en de huid zelf. Dat brengt met zich mee dat er relatief grote hoeveelheden dutasteride de huid binnendringen. Injecteren (mesotherapie) is een optie omdat je dan preciezer kunt doseren, maar je moet dan wel erg veel injecties geven

2. Lokale dutasteride applicaties voer je uit om bijwerkingen elders in het lichaam te voorkomen. Dan moet je precies weten hoeveel dutasteride er door de receptoren op de haarfollikels wordt opgenomen (omdat de rest langs de follikels het lichaam binnendringt en alsnog de bijwerking kan veroorzaken). Het is onbekend hoeveel dutasteride moet worden geïnjecteerd, het blijft gokken.

3. Bij de huidige stand van de wetenschap zou je dagelijks, maar in ieder geval om de andere dag moeten injecteren voor een goed resultaat op de haargroei. Dat lijkt me onmogelijk. Als je het eenmaal per twee weken zou doen, wat al erg frequent is, kom je weer op het punt dat je in één keer voor de duur van twee weken dutasteride moet inbrengen. In dat geval verdwijnt het grootste deel in het lichaam en heeft het geen noemenswaardig effect op de preventie van haarverlies door erfelijke kaalheid.

U ziet, we zijn er geen voorstander van."
Dennis54321 is offline   Met citaat reageren