Discussie: Mijn ervaring heden
Los bericht bekijken
Oud 27 september 2015, 05:18   #1
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Mijn ervaring heden

Ik ben een man en ik ben in `83 geboren. Mijn haar is meestal half lang en tot heden heb ik nooit kale plekken op de kruin gehad. Toen ik merkte dat mijn haar dunner werd en ik mijn beginnende inhammen zag, ben ik finasteride gaan gebruiken en daarna in combinatie met minoxidil. Ik ben positief over het effect. Ik ga mijn persoonlijke ervaring hier bijhouden en dit om de termijn meedelen. Ik las op het forum dat hier behoefte naar is voor het gebruik van de haarmedicijnen. Op het onderstaande lijstje “haarmedicatie regime” staat wat ik gebruik en vanaf wanneer. Ook heb ik een foto toegevoegd van mijn inhammen.
In mijn familie komt kaalheid voor. Mijn vader is kaal en heeft alleen aan de zijkanten haar. Bij vrouwen komt dit, zoals bekend is, zelden voor en mijn moeder heeft dus ook geen kaalheid. Niet alle mannen van mijn familie lijken kaal te zijn, maar daarbij kan ik niet bij hen in de medische gegevens kijken of zij hier iets tegen gebruiken. Zelf houd ik het gebruiken van middelen tegen kaalheid voor geheel mijn sociale omgeving, familie, vrienden en kennissenkring geheim.

Ik heb tot heden positieve ervaringen ondervonden door het gebruik van finasteride en minoxidil. Haren lijken toegenomen bij de kruin, zoals er op de haarweb forum ook wordt ervaren. Ook heb de reactie van de zogenoemde ‘shedding’. Is inderdaad even schrikken onder de douche, maar het stelt je gerust als je begrijpt dat de middelen dan zojuist in werking gaan treden. Veel van het effect ben ik ook gaan opmerken na opmerkingen, van onder andere de kapper en familieleden. Ik heb nog steeds de beginnende inhammen en ik wil daar toekomstig een haartransplantatie doen. Dit is ook een van de gebruikelijke ondernemingen dat ik hier van de lotgenoten op het forum lees. Voor mijn gevoel ben ik dus vrij positief over het gebruik van finasteride in combinatie met minoxidil als een werkende product tegen haarverlies, en kan ik dit ook daadwerkelijk aanraden.

Tot zover heb ik mijn finasteride geüpgrade naar dutasteride en ben van plan om na zo`n 6 maanden duta ook mijn minoxidil op te schroeven voor een jaarpakket nanoxidil. Dit voor meer optimalere effect. Het verkrijgen van het recept voor dutasteride gaf mij een blijmoedig gevoel. Net zoals ik van het forum heb vernomen is het recept voor dutasteride iets dat de huisarts met extra nadenken en overleg pas weggeeft. Bedoelt dat de huisarts dit als een sterkere middel ziet.

Bij het douchen merk ik evenzo haaruitval. Tot zover heb ik vele oude haren die los moeten en plaatsmaken voor de betere. Ik heb genoeg haar op mijn hoofd dus zie ik dit (nog) niet negatief.
Ik probeer de haardodende shampoos te vermijden, dit zijn de shampoos met sulfaten, genaamd; Sodium Laureth Sulfate (SLS). En liefst ook parabenen en siliconenvrij. Ik wil mij nog richten naar een betaalbare shampoo waar ook (en voldoende) ketocenazol in zit.

Mijn haren verzorg ik met argaan olie, ook wel argan olie/ oil genoemd. De beste product hiervan heet; Agadir Argan Oil Hair Treatment. Soms neem ik de geurloze 100% argan olie van de DA. De eerstgenoemde is een speciaal samengestelde argaan olie. En er zit een natuurlijke geur aan dat niet naar de gebruikelijke parfums stinkt. De geur doet je werkelijk denken aan de zomerzon. Na het douchen breng ik een beetje van het argaan olie in mijn haren, maar niet op de hoofdhuid want die gaat plaatsmaken voor de minoxidil, wanneer mijn hoofd droog of gedroogd is. Daar je argaan olie niet kunt vergelijken met een gel en dit je haren niet zwaar maakt en snel intrekt.

Ik bewaar de minoxidil altijd in de koelkast zodat je aanvoelt waar je het aanbrengt met het pipet. Belangrijk vind ik het om een ritme te behouden voor het gebruik van de medicatie middelen. Tot slot gebruik ik consumptiepillen voor de haren van de reformwinkel. En soms van de drogist. Verder vind ik gezond leven belangrijk en daaronder valt rust, voedsel, drinken en beweging.

Bijwerkingen heb ik nauwelijks ervaren. Mijn seksuele lustgevoel loopt als een trein en mijn zaadlozing is tot heden stabiel gebleven. Met dutasteride heb ik tot heden ook geen bijwerkingen. Ik houd van mijn haren en het is heerlijk om af en toe mijn handen boven erdoorheen te halen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Picture 170.jpg‎ (94,7 KB, 850x gelezen)
Bestandstype: jpg Picture 173.jpg‎ (117,3 KB, 796x gelezen)
123hallo is offline   Met citaat reageren