Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2014, 17:29   #3
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
Hallo Sunshine,

Ik kan je niet helpen met duta, behalve idd online bestellen vanuit de VS. Wel opletten met invoerkosten, die kunnen hoog oplopen vanuit de VS…

Ik heb in het verleden zelf duta geslikt onder begeleiding van een endocrinoloog, en wegens weer enorme uitval ben ik van plan om binnen drie weken opnieuw een recept te vragen aan mijn endocrinoloog.

Ik wilde wel graag wat duta-ervaring met je uitwisselen. Ben nl benieuwd naar: hoe lang slik je het al? Wat is je resultaat? En maak je je zorgen over eventueel risico's?
Wat zeiden ze bij Intermedica over langdurig dutagebruik?

Zelf heb ik het rond 2004 een jaar lang geslikt. Ik had er heel goede resultaten mee: haaruitval stopte vrijwel meteen en mijn haar was weer mooier, dikker, glanzende, makkelijker te stylen… Maar wegens zo weinig onderzoek naar vond mijn endocrinoloog het beter om naar fina over te stappen en te kijken wat dat gaf. En mij haar bleef min of meer goed, min periodes van shedding. Alleen vorig jaar heb ik een periode van 3 maanden shedding gehad. En nu zit ik al aan vijf, zes maanden erge shedding, en intussen ook compleet uitgedunde plekjes (beetje kalend) aan de slapen. Vandaar ook mijn wanhoop, en overweging om weer aan de duta te gaan.
Maar ben wel een beetje zenuwachtig over de lange termijn effecten. Iedereen heeft het hier maar over borstkanker en zo… :-(

Ben trouwens ook van plan om dit heel grondig te bespreken met mijn endocrinoloog binnenkort. Maar zou leuk zijn om al van jou te horen wat jouw ervaringen zijn, en ook hoe jouw arts er tegenaan kijkt.

Veel groetjes!
charliegirl is offline   Met citaat reageren