Los bericht bekijken
Oud 28 september 2021, 13:35   #1
rvv1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2017
Berichten: 7
Geslacht:
FueGenix 2500 grafts kruin

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik mijn ervaring/ voortgang delen van de haartransplantatie die ik afgelopen donderdag heb laten uitvoeren bij FueGenix.
Waarom een haartransplantatie?
Ik ben 29 jaar en heb volgens mij vanaf 24/25 jaar een kalende kruin, geprobeerd dit tegen te gaan met minoxidil / rogain, dat stopte de uitval wel enigszins maar teruggroeien zat er niet in. Vandaar een tijdje geleden besloten toch een HT te willen omdat ik mezelf nog te jong vind om kaal te worden
Waarom FueGenix? Hoofdzakelijk vanwege de goede ervaringen die ik over ze kon vinden, en ook omdat ik in eerste instantie na een mail met wat vragen een zeer uitgebreide reactie terugkreeg met wat er wel en niet mogelijk was. Vervolgens een afspraak gemaakt voor een consult, deze was met dr. M Ahmad zelf, en dat vond ik persoonlijk een groot pluspunt. Een ander consult bij Nielsen was wat minder goed bevallen omdat er naar mijn idee niet echt goed naar het donorgebied werd gekeken, en als ik snel zou beslissen zomaar 50% korting kunnen krijgen op de behandeling.
Bij Fuegenix werd het donorgebied en de mate van kaalheid echter letterlijk onder de loep genomen, waaruit bleek dat ik een geschikte kandidaat was en rond de 2500 grafts nodig zou hebben.
Ik had zelf het idee om zowel mijn kruin als mijn inhammen te laten doen, maar de kruin was al te groot waardoor dit niet in 1 behandeling mogelijk was. Omdat ik (nog) niet echt op een 2e behandeling zat te wachten op advies van dr. Ahmad besloten de kruin te transplanteren, en de inhammen (waar nog wel donshaartjes zitten) uiteindelijk te behandelen met essengen-6.

De verdovingen voor de behandeling zijn niet fijn, maar de behandeling zelf is volledig pijnloos. Het was best een lange dag omdat ik het grootste deel van de dag op mijn buik moest liggen, maar het is mij allemaal heel erg meegevallen!
We begonnen rond 7:30 met aftekenen en scheren en rond 15:00 kon ik weer richting huis met een tasje van de kliniek met shampoo e.d.
Inmiddels op dag 6 na de behandeling en het genezen lijkt snel te gaan, het begint allemaal een beetje te jeuken maar met de meegekregen zoutspray is dat goed te verhelpen.
Ook de nazorg via de app is erg fijn, elke ochtend even een foto sturen om te zien of het allemaal goed herstelt.
Al met al ben ik erg te spreken over de behandeling en professionaliteit van dr. Ahmed en heel erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2508.jpg‎ (136,9 KB, 447x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2510.jpg‎ (136,5 KB, 615x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2509.jpg‎ (136,4 KB, 358x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2496.jpg‎ (145,1 KB, 380x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2507.jpg‎ (144,0 KB, 341x gelezen)
rvv1992 is offline   Met citaat reageren