Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2022, 17:42   #1
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Verdichtingsbehandeling ja/nee

Gisterenmiddag heb ik een evaluatie gehad van mijn eerste haartransplantatie en ondanks dat ik zeer tevreden ben overweeg ik een verdichtingsbehandeling te ondergaan.

Ik heb een zeer mooi resultaat behaald met 1973 grafts en mijn haarlijn is volledig hersteld. Echter staan er nu zo'n 20 a 25 grafts per cm2 en de kliniek heeft mij verteld dat ze het kunnen verdichten met 1400 a 1600 grafts. Ik zou daarmee op een kleine 40 grafts per cm2 kunnen komen. Een hele mooie verbetering.

Het enige waar ik me wat zorgen over maak is het volgende. Ik zou met gemiddeld 1500 grafts erbij op totaal 3500 grafts komen. Op basis van mijn donorgebied zouden er dan nog een ruime 2000 grafts over zijn.

Nou ben ik nog vrij jong (31 jaar) en vraag ik mij af of dit verstandig is. Ik ga er vanuit dat ik in de toekomst nog wel eens een haartransplantatie wil ondergaan voor mijn kruin. Mijn kruin is iets dunner maar dit is bijna niet waar te nemen. Daarnaast is mijn kruin echt verbeterd sinds het gebruik van Essengen. De kliniek raadt ook af om hier nu wat aan te doen.

Om een lang verhaal kort te maken. Is het risicovol om op je 31e al 3500 grafts getransplanteerd te hebben?

Ik verneem het heel graag. Ik heb een optie staan voor een tweede behandeling maar om deze reden twijfel ik nog een beetje.
FVDS is offline   Met citaat reageren