Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2022, 22:47   #6
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Een dichtheid van 20-25 grafts / cm2 is gewoon niet oké. Met een verdichtingsbehandeling kom je dan misschien aan de ondergrens van de visuele grens van een volle haarbos van grofweg zo'n 40-45 grafts/cm2, maar naar mate je ouder wordt, dunt je getransplanteerde haar wel echt iets verder uit en kijk je er bij zo'n lage dichtheid weer sneller doorheen dan dat de dichtheid wat hoger zou liggen en je meer 'buffer' hebt tot je de cruciale optische dichtheid bereikt. Persoonlijk wil ik voor de lange termijn tevreden blijven en daarom ben ik zelf geen fan van klinieken die met een erg lage dichtheid transplanteren. De behandelingen zijn niet goedkoop, en om dan relatief snel weer met een twijfel te zitten en ook sneller weer het ongemak (+ kosten) van nóg een behandeling te moeten ondergaan... Natuurlijk is geen mens hetzelfde, het gaat erom dat jij tevreden bent en dat is het allerbelangrijkste. Daarom is een kliniekkeuze ook zo persoonlijk.
Thanks voor je reactie man.

Maar zou jij dan gaan voor die 1400 a 1600 grafts?

Daarmee zou je op een dichtheid komen van naar verhouding gerekend ongeveer 40 grafts per cm2.

Bij 1200 a 1400 grafts kom je ongeveer op 37,5 grafts per cm2.

Ik wil de voorkant wel zo vol mogelijk zetten maar ik wil ook genoeg als buffer overhouden.
FVDS is offline   Met citaat reageren