Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2023, 13:12   #1
Mkroees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2023
Berichten: 18
Geslacht:
Esteworld, 30 jaar, 19 april, 4000 grafts + ACELL

Hallo allemaal,

op 19 april jl. heb ik een HT gedaan bij Esteworld in Istanbul. Na lange tijd zoeken naar naar een goede kliniek, ben ik uiteindelijk uitgekomen bij Esteworld in IJsselstein naar aanleiding van goede recensies op dit forum over de goede kwaliteit en natuurlijk het financiële voordeel t.o.v. een Nederlandse kliniek.

Het begon begin maart met een consult op hun hoofdkantoor waarin duidelijk wordt uitgelegd van A-Z wat er komt kijken bij een HT. Tijdens dit consult wordt er alle tijd voor je genomen en werden alle punten die bij een HT komen kijken behandeld. Het consult heb ik als prettig ervaren en voelde geheel vrijblijvend. Na dit consult heb ik al heel snel de knoop voor mij doorgehakt dat ik een HT wilde gaan doen. Bij te lang na denken blijft het toch maar malen in je hoofd

1 maand later was het dan zover. Na ongeveer 3 uur vliegen kwam ik aan op SAW Airport in Istanbul. De chauffeur had tijdens mijn vlucht al een bericht gestuurd met de locatie waar hij klaar stond. Ook hier waren ze al gelijk heel vriendelijk en gemoedelijk. De chauffeur verzorgd ook het inchecken bij het hotel, dit is allemaal erg goed geregeld. Persoonlijk vond ik het eten bij het hotel niet zo en zou ik in ieder geval voordat je aan je HT bent begonnen gaan eten in de omgeving.

De volgende ochtend werd ik om 07:30 opgehaald en kon het dus echt gaan beginnen. Tijdens de behandeldag is alles soepel en snel verlopen. Je merkt dat Esteworld dit dag in dag uit doet.

Het ziet er een beetje als volgt uit:

1. Er wordt bloed afgenomen ter controle als ook voor mijn Acell behandeling
2. Je haarlijn wordt bepaald in samenspraak met de haarchirurg
3. Vervolgens ga je naar de kapper waar je haar wordt afgeschoren
4. De 'operatie' kan beginnen!

- voordat het oogsten begint krijg je een roesje, die goed werkt trouwens waardoor je niks van de verdoving voelt.

- Aan het begin van de transplantatie worden de haren geoogst. Zodra dit gedaan is kun je een hapje gaan eten.

- In het begin van de middag komt de arts om de kanalen te maken, dit heeft ongeveer een uur geduurd.

- Van 13:00 - 16:00 zijn ze bezig geweest met het zetten van de haren met in totaal 4 mensen.

Foto's voor HT
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Knipsel.jpg‎ (19,6 KB, 731x gelezen)
Bestandstype: jpg Knipsel 2.jpg‎ (32,6 KB, 676x gelezen)
Bestandstype: jpg Knipsel 3.jpg‎ (24,0 KB, 492x gelezen)
Bestandstype: jpg Knipsel 4.jpg‎ (24,6 KB, 379x gelezen)
Bestandstype: jpg Knipsel 5.jpg‎ (46,6 KB, 530x gelezen)
Mkroees is offline   Met citaat reageren