Los bericht bekijken
Oud 4 april 2022, 11:31   #5
aloy94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Ik heb Pilos shampoo met 2% ketoconazole en 1% piroctone olamine, beiden zouden seborroïsch eczeem moeten aanpakken. Ik gebruik het echter zeer sporadisch en dan vaker voor mijn baard dan voor mijn hoofdhaar.

Mogelijk dat ik allergisch ben voor ketoconazole, piroctone olamine of een ander ingrediënt in de shampoo. Zodra ik het namelijk gebruik, heb ik dagenlang jeuk op m'n hoofd, schilfers en meer haaruitval, ook als ik vóór het gebruik geen jeuk of schilfers had. Het gekke is dat ik uitsluitend op mijn hoofd jeuk krijg. Als ik de shampoo gebruik voor m'n baard krijg ik dit niet. Ik heb er in zoverre dus weinig ervaring mee, met dien verstande dat het mij juist klachten lijkt te geven i.p.v. op te lossen.

Ik heb in het verleden geprobeerd of de duur en frequentie iets uitmaakt, maar dit leek niet het geval. Je moet Pilos éénmaal per 2 weken gebruiken en dan 10 minuten laten inwerken. Als ik het 5 minuten liet inwerken bleef de jeuk en ook de shampoo wekelijks of slechts eenmaal per maand gebruiken maakte geen verschil.
aloy94 is offline   Met citaat reageren