Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2004, 19:01   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Even een correctie naar mijn idee. Je zegt dat het probleem van haaruitval een fout in het immuumsysteem is, maar dit is niet waar. Het is namelijk als volgt. Bij ons zijn de follikels gevoelig voor DHT. DHT bindt zich aan de follikels als het ware. Dan pas beschouwt het immuumsysteem de haarfollikels als niet lichaam-eigen. Bij anderen bindt DHT zich niet aan de haarfollikels. Het is dus geen fout in het immuumsysteem; deze werkt juist heel goed, want het weert zich tegen niet-lichaam-eigen componenten. Het probleem zit hem in de gevoeligheid voor DHT. Daar ligt de ware oorzaak.

Verder zeg je ook dat een oplossing voor het gevolg niet echt zal gaan werken en ook daar ben ik het niet mee eens. Wanneer je het gevolg (het aangetast worden van de haarfollikels) oplost, dan is het al oke. Wat je namelijk niet wilt (ik niet tenminste) is dat enkel voor de haaruitval het hele lichaam mee moet gaan. Middelen als finasteride zorgen voor een verlaging van de DHT-productie, maar dat geldt voor de gehele DHT-productie. Vergeet niet dat DHT een boosdoener is. Wij als mannen hebben DHT gewoon nodig. We moeten ons dus richten op de schade die gedaan wordt bij de follikels en dat betekent inderdaad het wegnemen van het gevolg. Dat kan naar mijn idee op de volgende manieren:

1) Follikels beschermen tegen DHT-binding.
2) Follikels beschermen tegen immuum-aanval.
3) Verschrompeling tegengaan.
4) ...

Maar waarschijnlijk ligt er het één en ander met elkaar verweven.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren