Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2004, 23:52   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Het is dus geen fout in het immuumsysteem; deze werkt juist heel goed, want het weert zich tegen niet-lichaam-eigen componenten.
Hey haarmannetje, bij auto-immuunziekten maakt het lichaam wel degelijk een fout. Gewone organen of cellen worden gezien als indringers en die worden aangevallen. Dat het een fout maakt is juist het kenmerk van een auto-imuunziekte. Volgens mij klopt het dus wel wat ik zei, maar dat zouden we bij wat wetenschappers moeten navragen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Verder zeg je ook dat een oplossing voor het gevolg niet echt zal gaan werken en ook daar ben ik het niet mee eens. Wanneer je het gevolg (het aangetast worden van de haarfollikels) oplost, dan is het al oke. Wat je namelijk niet wilt (ik niet tenminste) is dat enkel voor de haaruitval het hele lichaam mee moet gaan. Middelen als finasteride zorgen voor een verlaging van de DHT-productie, maar dat geldt voor de gehele DHT-productie. Vergeet niet dat DHT een boosdoener is. Wij als mannen hebben DHT gewoon nodig. We moeten ons dus richten op de schade die gedaan wordt bij de follikels en dat betekent inderdaad het wegnemen van het gevolg.
Wat dat middel betreft: middelen die gevolgen aanpakken werken altijd minder goed dan middelen die de oorzaak aanpakken, kijk bijv. maar naar fina/duta/minox: het doet wel iets maar van volledige hergroei is geen sprake. Dat medicijn laat echt nog ff op zich wachten ben ik bang, wel langer dan 5-10 jaar.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Even een vraag nog, misschien weet jij dat. Je zegt dat er bij sommigen "inflammation" plaatsvindt als gevolg van de ontstekingsreacties. Bij anderen gebeurt dit dus niet. Hoe kan het dan dat ook die anderen toch kaal worden ten gevolge van AGA? Ik bedoel, als de theorie van het auto-immuum waar is (een ziekte wil ik het niet noemen ) dan zou dat toch bij een ieder het geval moeten zijn die "leidt" aan AGA?
ik denk dat de ontstekingsreacties bij iedereen met AGA plaatsvinden, maar in hoeverre het zich uit zal wel afhankelijk zijn van de agressiviteit van je AGA en ook hoe gevoelig je ervoor bent.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 juni 2004 om 23:57
Tiuri is offline   Met citaat reageren