Los bericht bekijken
Oud 7 september 2020, 00:16   #1
Sergioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 36
Onderweg naar hergroei

Ik heb hier al een topic lopen, maar dat is gestart in 2013 en ik ben hier pas weer actief sinds 2020. De situatie was toen zo dat ik dacht zelf haaruitval te zien, maar anderen zagen het nog niet. Achteraf had ik helaas toch zelf gelijk.

Ik ben op dit moment 26 en mijn haar is sinds 2013 langzaam achteruitgegaan en heb inmiddels aardige inhammen en een iets dunnere kruin. Voordeel voor mij is dat ik heel dik haar heb en het zo kan maken dat niemand ziet dat ik echt kalend ben.

Het goede nieuws is dat ik sinds september vorig met een nieuw regime ben begonnen van massage, microneedling en topicals. Dit heeft mijn haaruitval helemaal gestabiliseerd. Uit mijn eigen beleving komt dit voornamelijk vanuit massage en microneedling en hebben de topicals niets gedaan.

Ik wil geen finasteride of minoxdil gebruiken en omdat ik mijn haaruitval heb weten te stoppen is het gelukkig ook niet nodig.
Ik wil nu echter meer en ben sinds kort met mijn eigen gemaakte topicals begonnen en er komt nu hele lichte hergroei. Ik wil dit in dit topic bij gaan houden wat ik allemaal doe en wat mijn progressie is.

Laserhelm: Ik heb wesley van dit forum in 2016 een laserhelm laten bouwen, deze gebruik ik tot op de dag van vandaag. De laserhelm stopt de haaruitval duidelijk niet, maar vertraagd het denk ik wel. Daarnaast zorgt het voor een verdikking van het haar en groeit het haar veel sneller

Derminator: iedere week op stand 1.5mm. De literatuur toont aan dat microneedling effectiever is dan minoxidil https://www.tandfonline.com/doi/abs/...nalCode=ijcl20.

Het beste is natuurlijk om microneedling te combineren met minoxidil. Maar als losse behandeling is microneedling effectiever dan minoxidil.
Daarnaast vind ik de derminator een fantastisch apparaat. Het is een investering, maar het werkt zoveel beter dan een roller. Je bent er van verzekerd dat je de juiste diepte hebt en het doet veel minder pijn.

Massage: Ik masseer mijn hoofdhuid iedere dag 40 minuten lang met een fascia blaster. Hierbij richt ik me vooral op de perimeter spier. Dit is een spier die rondom het gehele hoofd loopt. Het doel hiervan is om deze ontspannen te houden en ook eventuele spanning uit het bindweefsel weg te nemen. Daarnaast masseer ik ook bovenop mijn hoofd, maar dit is meer om acute ontsteking te stimuleren, zodat er groeifactoren worden vrijgegeven. Dit doe ik echter veel minder, omdat ik hier al voor zorg met de derminator.

Regenepure shampoo:
Vraag me ernstig af of dit wat uithaalt, maar 2% ketoconazole shampoo maakt dingen erger voor mij, dus gebruik ik deze

Orale Castor olie: Iedere dag een paar ml om PGE2 te stimuleren. Ik stop hier soms ook een paar weken mee, omdat niet bekend is wat voor effecten het heeft op de lange termijn.

Eigen Topical: ik ben dus aan de slag gegaan met mijn eigen topical die tot nu toe succes lijkt te hebben. Voor de topicals heb ik me gebaseerd op de originele zix formule en hier mijn eigen draai aan gegeven. Zo heb ik een zix ochtend formule bestaande uit zinc, b6 en caffeine en een zix avond formule bestaande uit zinc, b6 en melatonine.

Daarnaast gebruik ik tussendoor nog sandalore in combinatie met liposomale kurkuma. Ik ben ondertussen bezig om de topicals steeds beter te maken door te spelen met hoeveelheden en andere stoffen. Hoeveel gedestilleerd water, hoeveel alcohol, welke alcohol, dmso, noem het maar op. De formule droogt op dit moment heel snel, maar ik ben nog niet helemaal tevreden en dus nog aan het experimenteren
Sergioo is offline   Met citaat reageren