Los bericht bekijken
Oud 22 november 2022, 16:53   #8
Marschalk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2021
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Hey Marschalk,

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij.
Afgelopen jaar in Juli had ik covid (delta variant) opgelopen na een dagje stappen in Adam.
Ca 3 maanden later begon ik en twee andere vrienden, die ook covid tijdens het stappen hadden gekregen, tegelijk last van haaruitval te krijgen.
Dit duurde ongv. 2 a 3 maanden, waarna het uitval terugliep naar een normale tempo van wat ik gewend was.
Ondertussen is het sinds een paar maanden weer extreem geworden en verlies ik weer meer haar en de meeste haren zijn ondertussen ook 2x zo dun als de dikkere haren die ik heb van origine.
Dit heeft een andere vriend van mij ook.

Ik kan hierbij wel bevestigen dat dit zeker door covid kan komen.
een langdurige koorts kan veel stress triggeren bij je haarwortels.

Heb overigens maar 1x covid gehad waarvan ik symptomen had en een positieve test uitslag.
Ben daarna ook niet meer ziek geweest.

Ik ben er wel benieuwd naar of je haaruitval weer zal terug keren over een aantal maanden, dus ben benieuwd naar je toekomstige updates (ook al is er niks aan de hand )

Verder gebruik ik minoxidil met fina erin (1x p/d), finasteride 2,5mg, biotine sup, MSM sup, neofollics shampoo. Blijken allemaal niet meer effectief te zijn sinds de covid infectie...
Hi Nord,

Bedankt voor je reactie, hoe is het nu?
Zal even een update geven. Mijn haar begon zich te herstellen, alleen werd ik daarna flink ziek waardoor ik weer haaruitval kreeg en daarbovenop wederom Covid, en dus weer ziek. Nu is dit 4,5 maand geleden allemaal, nu een stuk gezonder en fitter gelukkig.

Ik kreeg vooral na de covid in juni weer meer haaruitval en merkte ik dat mijn haar ook dunner was. Ik heb niet alles volledig teruggekregen, al zal de buitenwereld het verschil niet zien. Ik heb wel besloten om een stap verder te gaan met vooral preventief haaruitval te voorkomen. Gebruik sinds 8 weken een dermaroller 1mm 1x per week, minoxidil foam 5% 1x per dag (bij de inhammen), neofollics shampoo 3x per week en biotine. Na de gebruikelijke shedding van de minoxidil (of covid kan ook) begin ik nu langzaamaan resultaten te boeken met alles. Nieuwe haren verschijnen bij mijn inhammen en ik merk echt dikker haar. Nu ben ik pas 2 maanden bezig met dit regime maar ben al tevreden met dit resultaat. Als ik weer 2 maanden verder ben zal ik ook meer delen van mijn journey. En oh ja ik doe ook 5 min per dag mezelf een hoofdmassage geven voor de doorbloeding, of het echt helpt, geen idee, maar het is wel relaxed en zen ofzo, beetje mindful haha. Succes allemaal!
Marschalk is offline   Met citaat reageren