Discussie: Fumaarzuur
Los bericht bekijken
Oud 9 november 2005, 13:18   #3
diktee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 9
Hoi Assie,

Ik kan het begrijpen dat je angstig bent om dit medicijn te gebruiken. Maar als het goed is heb je van dokter Lambers ook een schema meegekregen. Waarschijnlijk heb je pilletjes van 30 mg gekregen. Ik begon met 1 pilletje per week, tweede week 2. derde week 3 Na negen weken zit je dan op de gewenste dosering van 3 maal daags drie pilletjes. Als je dit schema aanhoud en je neemt de pilletjes altijd na een maaltijd dan is de kans op bijwerkingen volgens mij erg klein. We regelmatig je bloed laten controleren.

De dermatoloog die mij nu begeleid heeft zelfs de dosering verhoogd. Ik heb nu pilletjes van 120 mg en zit op tweemaal daags 2, dat moet naar driemaal daags 3. Volgens mij is deze dosering zuiver gebaseerd op zijn ervaring met dit medicijn bij Psorias patienten want hij is nog steeds sceptisch. De theorie is volgens hem maar ten dele waar en nog onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd. Ik heb volgende week een consult en ben benieuwd naar zijn reactie. Het gaat echt heel snel met de haartjes . Mijn wenkbrauwen zijn bijna volledig terug!!!

Overigens mocht bij controle mijn bloed niet goed zijn dan zal ik onmiddelijk stoppen met dit medicijn. Ook als straks (hopelijk) al mijn haar weer terug is kom ik voor een dilemma te staan. Ik wil niet mijn verdere leven afhankelijk zijn van dit medicijn. Ik hoop dat het medicijn heeft gefungeerd als een aanjager. Maar op dit moment is succes doping! Ik ben erg blij met de terugkeer van mijn haar.

Op diverse Psorias patienten forums vind je verhalen van patienten die al vele jaren, zonder bijwerkingen, het medicijn fumaarzuur in zeer hoge doseringen gebruiken. Blijft natuurlijk een feit dat men niet veel weet van de gevolgen op lange termijn.

Gr.

Dirk
diktee is offline   Met citaat reageren