Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2006, 15:21   #152
wimv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1
SD seboroisch eczeem

Mijn verhaal;
Zo’n 4 jaar geleden (ik was 41) naar de dokter ivm veel roos. Ik kreeg toen Selsun shampoo.
Hielp niet, toen maar verder aangemodderd met allerlei antiroos shampoo’s.
In mei 2005 kreeg ik ook klonters van talg en roos rondom mijn kruin, weer naar de dokter geweest en hij constateerde dat ik Seboroisch eczeem had.
Ik had ook inmiddels vreemde eelt/wrat achtige plekken op 3 knokkels gekregen, en de dokter verwees me naar een Dermtoloog in Asd-oost.
Teershampoo gekregen, en ketoconazol , het hielp iets, maar bleef dat talggeklonter en roos houden, en salycylzuur voor de knokkels (is psoriasis zei de derma.)
De roos werd erger en erger en mijn hele scalp was wit van de schilfers en giga veel haaruitval dat maar niet ophield, vooral bij het wassen, volgens de dermatoloog zou dit tijdelijk zijn, maar mijn haar was inmiddels zeker 40% uitgedund !!!
Ik ben maar gestopt met dat teershampoo en ketaconazol na 2 maanden, volgens mij helpt het ook voor geen meter. Verder zou sebo.eczeem erfelijk zijn…, mooi niet dus!, niemand in mijn wijde omgeving heeft dat ooit gehad !
Kreeg van de huidarts voor de dikke kortsten talg, een hormoonloze “ unguentum Cetomacrogol” die de kortsten weker maakt bij het uitwassen.
Ook Dovonex Scalp solution gekregen, werkt helemaal niet !
Ik las op een internetsites dat er iemand Lanza shampoo (urban elements remedy shampoo voor o.a. seboroisch ecz.)) gebruikte en dat hielp bij haar, zelf ook dus gekocht bij een Lanza kapper in muiden (18 euri), op het Spui in Asd zou ook een Lanza kapper zitten. Ik gebruik nu steeds Lanza met unguentum cetomacrogol.
Deze shampoo bevat ook iets salycilzuur, en mijn scalp word er wel schoner van, en werkt beter dan die vieze teershampoo, maar we zijn er nog niet…., s’ochtends wassen en in de namiddag is mijn hele scalp weer bomvol schilfers en een witte hoofdhuid.
Second opinion laten doen bij OLVG Asd, kreeg ik Topicorte mee, een hormoon, en dus symtoombestrijding, 3 maal geprobeerd, werkt wel !… maar ik heb wat tegen hormonen omdat het allemaal tijdelijk blijkt te werken, en ben daar mee gestopt.
Mijn haar is inmiddels weer wat aangegroeid eind 2005, na maanden van uitval.
Tea tree shampoo geprobeerd, werkt niet, Sanex werkt niet, en vele andere shampoo’s (ook dodezeezout shampoo van Sealine) werken niet. Visolie capsules ingenomen, teunisbloemolie capsules (met GLA, Sebo.ecz. er zou een enzymdefect zijn volgens die site), allemaal tips van allerlei internet sites.
Tot nu toe helpen die capsules ook niet… gebruik ze nog wel trouwens tot dat die potten van de “ tuinen van Amsterdam” op zijn..
Rooiboscreme aan de haarranden helpt wel, dan zie je die schilfers niet.
Ik heb inmiddels ook een psoriasis plek op mijn scheenbeen er bij gekregen, veel in de zon en dodezee badzoud van de Aldi, werkt wel iets maar je blijft de plek zien (handpalm grootte).
Vaseline intensivecare gekocht bij de Etos, voor de psoriasis plek werkt ook wel iets.
Ik blijf aanmodderen en blijf me verbazen dat de wetenschap eigenlijk helemaal nog steeds niet weet wat nu een goed middel is tegen Sebo-ecz. en Pso.
De ene huidarts zegt dat je er best wel spontaan weer vanzelf vanaf kan komen, en de andere (sec. opnion) zegt “je bent er mee geboren, en je komt er nooit meer vanaf (het zit in de genen)”.
wimv is offline   Met citaat reageren