Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2006, 21:27   #163
nata
nata
 
Geregistreerd: 25 oktober 2006
Locatie: Niebert
Berichten: 7

Hallo,
Ik heb zelf al van mijn puberteit last van seborroisch exceem, o.a.roos, vooral achter de oren en aan de rand tussen haar en voorhoofd.
Head and shoulders leek roos te verminderen maar was te agressief. later naar advies van mijn kapper heb ik al jaren shampoo Nexxus gebruikt (Botanoil, deze is alleen voor geverfd haar, maar er zijn er meer van deze merk) en Nexxus hairconditioner. Deze is verkrijgbaar bij veel kappers. Het lijkt duur, maar als je een voordelige set van grote 1l flessen koopt, kun je een jaar lang minstens gebruiken en je krijgt nog 40% korting. Deze shampoo is van natuurlijke componenten en ik moet zeggen bevalt me goed. Het verminderd roos, calmeert de hoofdhuid. Ik kan hiermee redelijk goed mee leven.
Verder heb ik een goede ervaring met propolis zalfje tegen seborroische vlekken op mijn gezicht (vooral in de neusplooien en in de wenkbrouwen). Deze maak ik zelf van propolis (product van bijen) + olijfolie of roomboter (bain marin),
Thaise Sabai olie (trekt goed in, voelt niet vet) heeft ook een goede invloed op exzeem. Deze middelen breng ik aan op mijn schoon gezicht voor slapen gaan en laat voor de hele nacht. Zelfs hardnekkige exzeem vlekken verdwijen.
Ik heb ooit Roaccutane gehad (vit A), heeft goed geholpen, maar dit kun je alleen tijdelijk gebruiken en kan wat gevolgen hebben.
Vroeger gebruikte ik ook veel Hidrocortison cremes, etc, maar corticosteroiden en andere soortgelijke medicijnen zijn niet goed voor de huid.
Ik probeer het zo veel mogelijk met natuurlijke middelen .
De laatste tijd maak ik gebruik van dr. Hauschka cosmetica, met name rozencreme voor gevoelige huid in combinatie met propolis zalfje (voor ´s nachts). Deze combinatie lijkt voor mij ideaal te werken. Ook de masker Zee Algen van dr. van der Hoog past bij mij perfect, zelfs hardnekkige exzeem vlekken de volgende dag (in combinatie met de goede dagcreme.)
Iedereen heeft zijn individuele reactie van huid. Je moet gewoon uitproberen.
Soms is dit rotte exzeem vrij hardnekkig als gevolg van stress of nat weer, etc.Alles wat je opsmeert helpt niet, maar we moeten niet opgeven en gewoon verder zoeken. Vandaag las ik op een andere site over Equilac (paardenmelk kapsules), mensen hebben goede ervaring hiermee. Misschien probeer ik het ook dan uit nieuwsgierigheid, wel makkelijk om mee te nemen op reis, beter dan al die zalfjes. Veel vitamine A eten normaliseert ook de talgaanmaak, maar alles moet met mate. Heeft iemenad ervaring met locobase creme?

Ik wens iedereen veel sterkte hiermee,

groetjes

Nata
nata is offline   Met citaat reageren