Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2006, 14:36   #164
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bio
Ik kan inmiddels weer een nieuw medicijn aan mn lijstje toevoegen!



Deze week langs andere dermatoloog gegaan en van hem heb ik itraconazol voorgeschreven gekregen. Het zijn pillen die de gist vorming zouden moeten doen afnemen. Dit is voor het eerst dat ik tabletten krijg voorgeschreven die van 'binnenuit' werken.

Kas, ik las dat jij hier goede ervaringen mee hebt (/had?). Had jij last van bij-effecten? Ik gebruik het nu nog maar 3-4 dagen, resultaten worden volgens de bijsluiter pas na 3-4 weken zichtbaar.



Hoi,
Tja ik had eigenlijk geen last van bijwerkingen maar ik ben volgens mij niet zo 'bijwerkingsgevoelig' want ik heb uberhaupt eigenlijk nooit echt last van bijwerkingen waarbij mensen toch soms wel klachten hebben, neem antibiotica, diane/androcur ik merk er allemaal niet veel van.
Wel... lekker onderwerp... je urinekleurtje in de gaten houden (mag niet donker worden) tijdens de kuur want itraconazole kan leverprobl. veroorzaken (lees wel bij langer gebruik dan 4 wk maar toch...).
Ik moet je zeggen dat ik daarna eigenlijk niet veel veranderingen lees verbetering heb bemerkt tov de status zoals die nu is; t.w. soms jeuk, meestal niet maar wel om de dag wassen en nabehandelen met ketoconazole (en dit dus al vanaf februari). Toevallig moet ik dinsdag terug naar de derma en ga'm toch eens vragen of ik uberhaupt nog ooit van de keto af kan komen( wil ik het jeuk-technisch gezien leefbaar houden) want daar heb ik inmiddels toch mijn twijfels over.. Vorige keer sprak hij over een eenmalig kuurtje (locaal, creme dus) prednison als paardemiddel/ontstekingsremmer als (enig?) alternatief.... Tja daar word ik ook niet echt blij van, dus zolang het leefbaar blijft met de keto en topicorte (soms) dan zo maar. Maar als er nog andere niet al te heftige middelen zijn die ik nog niet heb gebruikt dan vind ik dat nog steeds het proberen waard, want ik zou er toch wel wat voor over hebben om hier van af te komen.
Succes ermee, ik hoop dat het voor je gaat werken, gebruik je het dan wel naast de keto-hoofdgel? want dat moest volgens mijn dermatoloog dus wel.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren