Los bericht bekijken
Oud 27 april 2021, 17:11   #5
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Ik vond het voorwerk om tot een kliniekkeuze te komen ook frustrerend... Het is een persoonlijke keuze, wat de een belangrijk vindt is voor een ander totaal niet van belang. Ik vond consistente kwaliteit als bepaalde mate van zekerheid erg belangrijk. Bij veel klinieken ook een fors aantal tegenvallende behandelingen met soms herhaaldelijk amateuristische fouten, wat maakte dat er gevoelsmatig niets te kiezen overbleef.

Ik heb uiteindelijk in Excel op een kladje wat klinieken onder elkaar benoemd, met daarachter een kolom plussen en een kolom minnen per kliniek. Vervolgens op een aantal punten die ik belangrijk vond per kliniek mijn bestandje gaan vullen. Deze methode helpt mij om een rationele keuze te maken. Research gedaan op dit forum, op websites klinieken, e.e.a. aan info opgevraagd en wat consulten afgegaan. Gaandeweg mijn research op dit forum ook positieve verrassingen tegengekomen van klinieken die ik voorheen niet kende.

De punten waar ik op heb gelet:
- hoeveelheid praktijkervaringen met foto's
- zijn er basisfouten te vinden (bijv. multigrafts in voorste haarlijn, knoeiwerk qua spreiding dichtheid na aantal maanden, fouten met haarrichtingen)
- profileert een kliniek zich op soc media met voor/na-foto's waarbij geknutseld is met lichtbalans, contrast, filters of donkere haarverf op na-foto, etc.?
- ligt de verhouding goede / minder goede ervaringen op forums gevoelsmatig boven de 90-95%
- wel/geen mooie haarlijnen (zowel de vorm als mate van 'kartels': hoe rafeliger de rand hoe natuurlijker)
- als indicatie hoe bij de tijd men is: wel/geen Sapphire-techniek
- wel/geen temple points (moeilijker door plaatsing onder scherpere hoek en groter belang van haarrichting)
- maximaal haalbare dichtheid (min. 50 grafts/cm2, zodat je later niet weer kaler oogt als het haar iets dunner wordt en je weer onder de optische grens van 40 grafts/cm2 zal komen)
- hoeveel grafts doet men op een dag (te hoge snelheid = schade bij uitnemen = onnodige uitval getransplanteerde haar)
- hoeveel aantoonbare onzin verkoopt men tijdens een consult
- hoeveel oprecht eerlijke adviezen geeft men tijdens een consult die tegen financiële belangen voor zichzelf in gaan
- hoe terughoudend is kliniek met voorschrijven medicatie na behandeling (hoe terughoudender hoe beter vind ik)
- wel/niet in NL
- kosten (in mindere mate, want in perspectief van voorkomen kosten herstelbehandelingen)

Persoonlijk heb ik niet gelet op behandelingen met PRP, XL Hair, ACELL e.d., omdat ik de resultaten daarmee op dit forum zelf niet zo significant vind (of het is samen met ander type behandelingen gedaan, waarbij ik weinig verschil zie tussen behandelingen met/zonder aanvullende PRP/XL-behandeling).

Ik ga mijn bestand niet delen, een kliniek is een persoonlijke keuze... Maar hopelijk heb je hier iets aan!

Mooi degelijk lijstje.


Die hoge haardichtheid van 50 plus grafts is niet bij iedereen toepasbaar en haalbaar.



En dat verhaal dat dat sapphire mesje voor de incisies veel beter is ook vaak marketing. Zie dat veel buitenlandse klinieken hiermee adverteren ook FueGenix...


Temple points kan leuk zijn maar zag er ook wat lelijke van op internet en dat eveneens van zeer bekende artsen. Zou me daar niet zo op fixeren. Een goede HT is al moeilijk zat voor vele klinieken.







Verder wel goede vragen.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren