Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2021, 16:56   #16
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Dag 9 - Voor en na de douchebeurt

- Vandaag voor 't eerst de transplantatiegebieden weer heel voorzichtig aangeraakt tijdens het douchen.
- Eerst de shampoo in laten weken, daarna voorzichtig met m'n vingers erdoor.
- Maar één heel dun haartje zien zwemmen, maar zag er verder geen haarzakje aan zitten.
- Meeste korstjes spoelden al met het schuim mee en TG voelde niet langer meer aan als hard klittenband, maar als een harde borstel.
- De korstjes leken als verdroogde opgerolde stukjes huid/talg(?) net op rijstkorreltjes. Echte bloedkorsten had ik niet meer zo, die had ik op dag 2 al grotendeels met overvloedig sprayen met 0,9% NaCl opgelost en weggedept.

Vanaf morgen voel ik me iets minder bezwaard het weer iets normaler te gaan reinigen tijdens de douchebeurt, omdat de boel dan echt goed vast zit.

Twee foto's (foto 1 = vooraanzicht haarlijn, foto 2 = tussen de rechterinham en bovengebied in):
1) Foto van gisteravond met volop korstjes (als je nog moet eten: klik 'm maar niet nu open );
2) Foto van vanochtend na het douchen.

Nog twee dingen over foto 2:
- Mooi om het verschil te zien tussen de oorspronkelijke haartjes waarvan de haarzakjes wat verschrompeld zijn door aantasting van de DHT (en haarzakje nog maar dunnere, enkele haartjes produceerde in een tot vorige week verder kalend maanlandschap) en daar nu naast de nieuwere dikkere multi-grafts;
- Ik vind dat de hoeken voor de incisies voor de grafts erg nauwkeurig bepaald zijn. De haarrichtingen van de getransplanteerde grafts komen in alle drie de dimensies (angle, direction en tilt las ik laatst) exact overeen met die van de oorspronkelijke haartjes. Ik snap nu pas goed waarom >3000 grafts op één dag ten koste gaat van de kwaliteit en ben erg blij daar niet voor te hebben gekozen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Korstjes bovenop (dag 8).jpg‎ (35,1 KB, 334x gelezen)
Bestandstype: jpg Korstjes weg (dag 9).jpg‎ (34,3 KB, 317x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)

Laatst gewijzigd door Roob; 26 mei 2021 om 17:01
Roob is offline   Met citaat reageren