Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2021, 17:36   #26
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
@dfw4f4f:

Volgens mij lig je keurig op schema, ze komen echt wel los de komende dagen... Mijn korstjes waren erg klein na ze op dag 2 overvloedig met NaCl te hebben besprayd. Ook merk ik dat m'n Regenepure biotin capsules de huid en 't haar een beetje glanzend (vettig) maakt, waardoor de korstjes vermoedelijk van begin af aan ook wat minder goed hechtten. Ik zag ze in de spiegel al rond dag 6 opkrullen (ze bleven wel vast zitten), was er bang van want de kliniek zei dat ze er echt nog niet af mochten... Verder sprayde ik ze in de eerste week om 't uur met fysiologisch zout in om het korstje soepel te houden, en deed dat net als jij ook een half uurtje voor de douchebeurt.

Vanaf dag 4 heb ik er een laag PH-neutrale shampoo op gedaan (het wilde niet schuimen, erg hard water hier misschien) zonder de grafts aan te raken en dat een minuut later uitgespoeld zonder aan te raken. Afdrogen heb ik niet gedaan en liet ik gewoon door de lucht gebeuren.

Pas vanaf dag 9 ben ik bij de eerste douchebeurt met de richting van de haartjes mee gaan wrijven met shampoo aanbrengen/uitspoelen zeg maar, durfde toen nog niet meteen all the way te gaan haha. Op dag 10 heb ik het wel wat meer ingewreven door de shampoo met ronddraaiende bewegingen in te masseren. Voor zo ver dat ging, want 't is een beetje gevoelig om die korte haartjes tegen de richting in te wrijven. Afdrogen doe ik nog steeds niet.
Tip voor het afdrogen: dep het met een droge keukenrol.

Ik heb morgen mijn laatste wasdag bij de kliniek, dus hopelijk ben ik dan korstenvrij. Daar kijk ik enorm naar uit.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren