Los bericht bekijken
Oud 17 april 2022, 10:53   #1
elduderin0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 17
Geslacht:
Fuegenix - behandeling kruin. 2300 grafts

Aanstaande woensdag ga ik bij Fuegenix een haartransplantatie doen.

Ik ben nu 35, en ben de laatste 10 jaar steeds kaler geworden op mijn kruin. Mijn vader heeft een zelfde beeld, en gelukkig buiten zijn kruin nog flink dik haar.

Aangezien de rest van mijn haar vrij dik is, heb ik besloten een haartransplantatie in gang te zetten.

Een jaar of 7 geleden ben ik al eens bij een kliniek in Barendrecht geweest. Die adviseerden me toen om te wachten met een transplantatie en Minodixil te gebruiken. Dit heeft e.e.a. zeker wel afgeremd, maar onderstaande foto's laten zien dat het wel heeft doorgezet.

In zoektocht heb ik dit forum goed in de gaten gehouden en bij Visus in Rotterdam geweest. Dat zag er allemaal erg professioneel uit, maar wel ietwat fabrieksmatig. De foto's die ik hier en op de site van Fuegenix zag, deden me er toe besluiten ook daar een consult aan te vragen.

Het consult was uitgebreid en werd door de arts zelf gedaan. Hij gaf aan dat het online stunten met aantal grafts weinig zin heeft. Aandacht voor de groeirichting en ervaring van de persoon die de transplantatie doet is minimaal zo belangrijk. Frapant is dat hij ook 2300 grafts aanbiedt terwijl Visus het over 3000 had. Mogelijk worden het er wel wat meer in de praktijk. Ik laat het maar aan de arts over, hij is tenslotte de expert en wil natuurlijk ook een zo mooi mogelijk resultaat. Bij Fuegenix kreeg ik het gevoel dat de arts echt passie voor zn vak heeft en als een kunstenaar een zo mooi mogelijk resultaat wilt verzorgen.

De foto's van Fuegenix en de transparantie die hij gaf (eindfoto's zijn veelal door mensen thuis genomen) deed me besluiten voor deze kliniek te gaan, ondanks de (veel) hogere prijs). Al met al blijft het kiezenlastig, omdat het een sector betreft waar veel geld verdiend wordt, veel nepreviews zijn, en veel verschillende verhalen rond gaan. De tijd zal dus moeten uitwijzen of dit de juiste beslissing is. Hopelijk helpen te foto's die ik hier de komende maanden zal plaatsen wat objectieve informatie t.b.v. het maken van een keuze te maken.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220417_102334.jpg‎ (153,7 KB, 436x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220417_102329.jpg‎ (159,1 KB, 575x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220417_102320.jpg‎ (153,6 KB, 348x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220417_102312.jpg‎ (128,7 KB, 353x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220417_102325.jpg‎ (142,0 KB, 330x gelezen)
elduderin0 is offline   Met citaat reageren