Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2006, 10:36   #39
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
eczeem? allergie

Ik sluit maar ff aan bij deze post omdat die volgens mij het onderwerp zeker raakt.
Heb op de website van huidziekten gekeken en ontdekte eigenlijk dat wat ik aanzie voor roos (witte hele kleine schilfertjes) dat niet is. Steeds wordt aangegeven dat daarbij de huid niet rood = ontstoken mag zijn. Na het haren wassen, dat ik zolang ik me kan herrinneren om de dag doe zonder enig enkel probleem.. onstaat nu per defintie pijn,jeuk, beetje roos, en een rode hoofdhuid.
Probleem wordt aangepakt (lees .. symptoombestrijding) met topicorte.
Omdat ik echt niet meer weet waarmee ik nog mijn haar kan wassen momenteel zonder 'in brand' te staan erna en dat dus weer weg moet smeren met die costerocoide-emulsie, vraag ik jullie of iem. dit herkent en zo ja of die een oplossing heeft gevonden voor dit probleem.
Het lijkt er mij nu zo langzamerhand op dat juist anti-roos producten het probleem dus verergeren...want dan doet het nog meer pijn met jeuk.

Dat het aga gerelateerd is is zonneklaar omdat ik dit nooit heb gehad voordat aga de kop op stak, nu een jaartje geleden... maar het gaat verder dan dat denk ik nu gezien de extreme reactie van de hoofdhuid.
Opvallend is ook dat de haaruitval toeneemt met de jeuk/pijn/roodheid.
Krijg ik de week van 23-1, allergietesten hopelijk wijzen die iets uit...

Als blijkt dat dit puur aga gerelateerd zou zijn en ik er dus maar mee moet leven... dan hoop ik dat ik gauw geen haar meer heb, want dit is erger dan die hele haaruitval bij elkaar...

Alvast bedankt voor elke reactie ....
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren