Discussie: ik snap het niet :s
Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2011, 22:55   #2
Stitch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Berichten: 4
Beste girll,

Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk goede hulp krijgt of zoekt bij het overwinnen van je haarplukken! Ikzelf pluk nu 17 jaar (veel te lang!), vanaf mijn 16e dus en ben nu 2 maanden 'plukvrij'. Je schrijft niet hoe lang jij al aan je haren plukt, maar hoe korter hoe groter de kans dat je er van af komt. Ik gun het je dat je niet 17 jaar of langer de strijd met jezelf hoeft aan te gaan en al je mooie jeugdige jaren 'weggooit'. Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk kan zijn om aan iemand te vertellen wat er met jou aan de hand is, wat je jezelf aandoet. Maar het is echt de eerste stap naar genezing. Ttm is zelf niet of nauwelijks te overwinnen, is mijn ervaring tenminste.

Er zijn verschillende vormen therapie mogelijk. Voor ieder persoon kan een andere vorm van therapie de juiste zijn. Je kunt je via je huisarts laten verwijzen naar een psycholoog. Deze kan samen met jou kijken of bijvoorbeeld cognitieve therapie of gedragstherapie een juiste methode is voor jou. Belangrijk is wel dat je zelf van de ttm wil afkomen, anders heeft therapie niet zoveel zin. Ikzelf ben nu onder behandeling bij een hypnotherapeut. Zij helpt mij op een andere manier naar dingen te kijken. Dit heeft ervoor gezorgd dat bij mij de drang om aan mijn haar te plukken momenteel weg is. En dat geeft zo'n bevrijdend gevoel!

Ik wens je veel goeds en hele mooie haren toe

Groetjes, Stitch.
Stitch is offline   Met citaat reageren