Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2022, 14:25   #38
EricRX
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Hoi Erik,

De kans dat er (minimale) littekenvorming plaatsvindt in het donorgebied (de haarkrans) is groter dan in het transplantatiegebied. Dit heb ik zelden of nooit gezien.

Mijn vraag: waarom zou je alles eventueel glad willen scheren over een X aantal jaar? Mocht de algehele dichtheid door achteruitgang van je ‘echte haar’ je ooit gaan tegenstaan, dan kun je er altijd nog voor kiezen om het tot op 1-3mm te scheren en een MHP-behandeling te nemen voor optische dekking. Een goed uitgevoerde transplantatie biedt je de mogelijkheid om nooit meer glad kaal te hoeven.
Dank je voor de uitleg en toch ook wel geruststelling. Volgens de kliniek Veldhoven is het donorgebied gezond en dik genoeg om na 14 maanden indien nodig nog aan aanvullende transplantatie te doen mocht het resultaat tegenvallen.

De reden dat ik het mogelijk over enkele jaren zou willen scheren is dat ik er als ik tegen de 60 loop er wellicht minder of geen moeite mee heb om echt kaal te worden/zijn en zou er dan eerder voor kiezen om geheel te scheren i.p.v. nog wat plukjes haar hier en daar. Maar de oplossing om terug te scheren naar 1-3mm is dan zeker ook een mogelijkheid, zoals het er maar verzorgd uitziet.

Ik kan ook niet ontkennen dat ik het best wel spannend vind en ik zie er ook best wel tegenop om geschoren te worden voor de ingreep en na enkele weken de haartjes weer te verliezen....maar heb wel een goed gevoel bij Kliniek Veldhoven.
EricRX is offline   Met citaat reageren