Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2008, 00:57   #14
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Dan zijn we het volledig eens ! Ik zei ook al dat het causale verband nooit is aangetoond en zulke uitspraken "gevaarlijk" zijn.

Maar toch denk ik dat je eerst een jaar tot anderhalf jaar fina moet gebruiken en wanneer je tot de conclusie komt dat het niet (goed genoeg) werkt, pas aan dutasteride moet gaan denken. In principe is het gewoon het sterkere broertje.

Maar daar zul je het ook wel mee eens zijn aangezien je zelf ook met fina begonnen bent!

Over die gyno, waarschijnlijk is het dan geërft inderdaad. Als het een bijwerking van finasteride zou zijn zou het namelijk redelijk snel na het stoppen weer weg moeten trekken. Zeker omdat je het "nog maar" 13 maanden gebruikte.

Nog kort iets anders. Ik vind dat mensen juist met finasteride moeten beginnen en zelf ervaren of ze bijwerkingen hebben of succes oid. Het grijpen naar middelen als saw palmetto is echt de grootste onzin, maar dat lijkt hier op haarweb een beetje een rage te worden heb ik het idee. Bij veel mensen merk ik de hoop dat SP wat voor ze gaat doen, nou no way als je op jonge leeftijd last krijgt van mpb!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.

Laatst gewijzigd door Balou; 20 februari 2008 om 01:01
Balou is offline   Met citaat reageren