Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2014, 14:17   #1
Felicia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 3
Geslacht:
TTM, wil ik er wel écht vanaf?

Deze vraag klink misschien raar. Verstandelijk gezien zou ik zeggen: natuurlijk wil ik er vanaf!!! Ik wil weer een volle haarbos hebben, me rustig voelen, dit gevecht winnen etc. Ik heb ook van alles geprobeerd om er vanaf te komen (o.a. hypnotherapie, quantum touch)

Maar waarom lukt het dan niet?

Ik ben er in het algemeen van overtuigd dat als je iets echt wilt, dat het dan ook lukt. Ik ben een doorzetter, echt wel. Maar die TTM, die krijg ik maar niet onder controle (worstel er al zo'n 15 jaar mee).

Het voelt op de een of andere manier zo lekker wanneer ik een paar haren uit mijn hoofd trek. Sommigen eten een zak chips leeg, bijten hun nagels of steken een sigaret op... en ik, ik trek er een paar haren uit.

Het lijkt alsof ik ergens diep van binnen helemaal niet wil stoppen met haartrekken. Daardoor weet ik soms niet of ik moet blijven vechten of dat ik TTM beter gewoon kan accepteren als onderdeel van mijn leven. Ik ben namelijk een hartstikke gelukkig mens. Ja, ik zou wel eens zonder schaamte met losse haren door de wind willen lopen, of zwemmem. Maar als ik dat wil doen, dan doe ik dat tegenwoordig wel, ook al voel ik me ietwat ongemakkelijk.

De ene dag vecht ik, en trek ik er niets uit. De andere dag maakt het me niet zo veel uit, en trek ik er wat haren uit (kunnen er 2 zijn of 20).

Herkennen jullie dit?
Felicia is offline   Met citaat reageren