Los bericht bekijken
Oud 12 april 2014, 00:35   #35
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Dank je Nic.
Nou, ik ben ook begonnen hoor, vandaag, en hoe....
Heb voor het eerst in mijn leven ijzerpillen gekocht, de Chelated Iron van Solgar, heb veel vergeleken en gelezen, en denk dat ik een goede keuze heb gemaakt. Goed opneembare vorm met mogelijk geen obstipatie. Ik begin even met 25 mg, want in mijn multi zit ook nog ijzer en ben toch tikkie bang voor maagklachten of teveel aan ijzer. Verder vandaag thuisgekomen met bietensalade, gedroogde abrikozen en verse jus en wat andere dingen waar wat ijzer in zit. Ijzertablet ingenomen met half glas jus. Dat ga ik om de paar dagen afwisselen met een Vit c 1000 tablet.
Grappig wat je schrijft, want ik heb ook nog met een fles bietensap in mijn handen gestaan. Volgende keer denk ik. En die tip van citroen erdoor ga ik dan doen, want het is volgens mij erg machtig en drassig spul.

Over een maand zie ik wel wat de (nieuwe) dermatoloog ervan vindt. Maar dit is wat ik tot die tijd kan en wil doen. By the way: ik heb bovenstaande bloedwaarden online naar een klinisch laborant gestuurd, en kreeg vandaag de reactie terug dat er volgens hem sprake lijkt te zijn van een ijzergebrek en het advies te laten nakijken waardoor de ijzervoorraad zo laag is. En dit heb ik vanaf 2011 zelf ook een beetje gedacht nav mijn bloedwaarden, maar twee dermatologen en een huisarts zagen blijkbaar niks afwijkends.
Vana is offline   Met citaat reageren