Los bericht bekijken
Oud 3 december 2020, 11:43   #11
Scatt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2020
Locatie: Randstad
Berichten: 19
Geslacht:
<<Vervolg dag 4>>
Goed, shampoo was OK. In het donorgebied opgeschuimd, en dat schuim op het ontvangende gebied gedept. Afgegoten met een plastic beker. Doet geen pijn. De avond (omdat het volgens de nabehandelinstructies mocht) toch maar een glaasje whisky gedronken, met 3 doppers (1.5 liter?) water erbij. Voor de zekerheid voor het slapen gaan maar 2 paracetamol genomen voor een goede nachtrust, ondanks dat ik op dat moment nog steeds geen pijn ervaren heb. Maar die houding is voor je nek zo rot.


Dag 5
Op zich redelijk geslapen dit keer. Drie keer wakker geweest, kort en heb mogen slapen van 23:30 tot 6:00. Dus dat is erg netjes. De zwelling van boven mijn ogen, is naar onder mijn ogen gezakt en ik heb een paar flinke geel-kleurende wallen. Ik zie er dus weinig chic uit nu, kale kop, wallen... Maar gelukkig geen pijn en heb de dag rustig aan kunnen doen in huis. Deze ochtend weer wat shampoo aangebracht op mijn ontvangstgebied, dat ziet er ondertussen goed droog uit. In de middag heb ik een uurtje buiten gewandeld, dat kou was wel even fijn aan mijn kale hoofd Je mag er tenslotte niet aan zitten als het jeukt.


Nog even wat foto updates van die dag:




Dag 6
Laatste keer zittend slapen, ik mocht gelukkig tot 6:30 slapen van het nekkussen. De post-op ‘wallen’ zijn verminderd in omvang. Dat betekent dat de zwelling bijna helemaal weg is. Ook krijg ik langzaam bij mijn ‘inhammen’ mijn natuurlijke kleur terug. Het rode begint weg te trekken.








Dag 7
Eindelijk weer eens goed geslapen, op mijn normale kussen. Shampoo deppend aangebracht op het gehele hoofd. Twee minuten laten intrekken en daarna met een glas lauw water afgespoeld.
Korstjes beginnen meer en meer los te laten:






En die avond heb ik voor het slapen gaan de ontvangstgebieden ingesmeerd met Bepanthen. Ik werd naar van de jeuk, dat gaf verlichting (dat mag dunner, maar dan moet je echt inmasseren en dat durfde ik nog niet).





Dag 8
Vandaag weer een goede nacht achter de rug en ben begonnen met het zacht inmasseren van de shampoo op het ontvangstgebied, nog wel afspoelen met een beker lauw water. Rond het middaguur heb ik nog eens licht Bepanthen aangebracht op het ontvangstgebied en einde dag licht gemasseerd tegen de jeuk. Daarbij zijn gedurende de dag veel korstjes losgekomen:








Tot de volgende update *Zwaai*
__________________
HTP op 25 november 2020
  • Kliniek: Fuegenix
  • Aantal: 3.000 grafts (kruin + inhammen)
  • 8.100 haren verplaatst
  • 2.7 haren gemiddeld per graft
Scatt is offline   Met citaat reageren