Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2015, 12:01   #1265
User-X
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het doet er niet heel veel toe wat wij denken, wij hebben geen steken in de lies.

Ik zie op die ene site overigens zeker 10 mogelijke oorzaken, waarvan sommigen heel breed (bacteriën, schimmels, virussen) en eentje die specifiek voor vrouwen geldt en die iets met hun hormoonhuishouding van doen heeft. Iets dat bekkeninstabiliteit veroorzaakt en daardoor steken in de lies.

Ik zie hierin geen enkel mogelijk verband met finasteride. Ja, finasteride doet toevallig ook 'iets' met je hormoonhuishouding, maar de kans dat het bij een man bekkeninstabiliteit veroorzaakt is pakweg 0. En de kans dat hij dus door bekkeninstabiliteit steken krijgt is ook 0. Misschien eet ie wel drop of gebruikt ie veel sojaproducten, dat werkt ook sterk in op je hormoonhuishouding.

Bij tientallen mogelijke verklaringen begrijp ik serieus niet goed waarom je als eerste naar een erg onwaarschijnlijke verklaring zou zoeken. Laat staan dat je daar zelf een behandelplan op gaat richten. Je moet dan wel heel graag willen geloven dat finasteride de bron van alle kwaad is

Ik kan overigens niet bewijzen dat finasteride niet de oorzaak is. Net zo min als ik kan uitsluiten dat een kabouter hem 's nachts stiekem op de ballen mept. Daarom zou ik mijn deur dicht houden en als de bewegingsmelder afgaat direct op kabouterjacht gaan!
Maar kabouters die op je ballen slaan bestaan helemaal niet ! Ze slaan op je lies !

Ik heb last gekregen van Balanitis welke te behandelen is met een hormaanzalfje. Dat ik dan de link leg tussen het gebruik van finasteride en deze aandoening is toch niet zo raar ?

Die site heeft het over een verband tussen vrouwen die de pil slikken en het ontstaan van een schimmelinfectie met als bijkomstigheid pijn in de lies. Mijn gedachte was dat Loyal12 z'n lichaam bezig is een nieuwe balans te zoeken en dat hij op dit moment misschien gevoelig is voor het ontwikkelen van Balanitis maar dat het niet door hoeft te zetten.

Maar je hebt gewoon gelijk dat er vele oorzaken kunnen zijn van dergelijke klachten. En is ook zo dat iedereen wel eens last heeft van vage klachten van voorbijgaande aard maar dat je daar normaal gesproken niet bij stil staat, nu denk je al snel aan Finasteride. Overigens geloof ik wel in het bestaan van bijwerkingen van Fina.
__________________
't staat me stom...
User-X is offline   Met citaat reageren