Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2013, 10:08   #16
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Effe mijn persoonlijk verhaal over dit onderwerp:
Had altijd een keiharde jeugdige haarlijn, (mede door dutasteride gebruik) en had altijd het idee dat krachtsport slecht voor je haar zou zijn. Velen in mijn omgeving gingen wat jaren geleden de sportschool in en ook ik waagde mezelf aan de gewichten. Van tijd tot tijd zou ik mijn haren grondig inspecteren om te kijken of krachtsport niet voor haaruitval zorgde. Ik had gelukkig geen last van extra haaruitval en mijn haar zag er nog goed uit. Na ongeveer 9-12 maanden kreeg ik toch best een mooi gevormd bovenlichaam. Gebruikte trouwens alleen eiwit-shakes en wat extra energie drankjes. En toen begon het: langzaam zag ik wat meer haaruitval en bij het grondig controleren van mijn haar zag ik ook wat kleine minder dekkende plekken. Vooral bij de haarlijn. Dus ik raadpleegde mijn dermatoloog en ik legde hem uit dat ik al een tijdje aan de gewichten zat. En de dermatoloog zei dat er een relatie was tussen haarverlies en krachtsport. Dat was bekend. "Dus het komt erop neer dat u een keuze moet maken voor uwzelf" Ik kon dan wel nog heel lichtjes trainen en cardio enz. was geen probleem. Maar mijn keuze viel dus op haarbehoud. Wel moet ik erbij zeggen dat ik ook al heel wat jaartjes aan de dutasteride zit. Maar gek genoeg is mijn haarprobleem TOEN getriggerd lijkt wel, en nog steeds gaande. Ligt het dus aan de krachtsport? verminderde werking dutasteride? Versnelt krachtsport zoals Anthonie zei gewoon het proces wat toch wel gedoemd was? Heb nog wel een behoorlijke bos haar en dat wil ik liever houden als een atletisch lichaam wat toch maar onder je kleding zit. Tenzij 'the Cure' er is, dan waag ik weer de sprong naar de sportschool.

Laatst gewijzigd door Reet; 20 mei 2013 om 10:12
Reet is offline   Met citaat reageren