Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2021, 18:34   #1
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
HT Eberson - 1100 grafts

Beste allemaal,

Na een aantal jaar mee te lezen en sinds enige tijd ook zelf actief te posten is het nu eindelijk mijn beurt. Vanmiddag zijn er bij mij 1100 grafts gezet door dr. Eberson.

Achtergrond
Sinds m'n 21e heb ik lichte inhammen en een ietwat teruggetrokken haarlijn, dit viel eigenlijk niemand (ook mijzelf niet) op. Toen ik 22 was zag ik dat m'n haar bij m'n linker inham dunner werd, en tegen m'n 24e begon dit me ook echt te storen en wilde ik er wat aan laten doen. Omdat ik nog erg jong was, het best prijzig vond en en het allemaal nog wel meeviel besloot ik het nog een aantal jaar aan te kijken, al wilde ik eigenlijk al een haartransplantatie. In de 3 jaar erna is de situatie eigenlijk stabiel gebleven en met gebruik van RU58841 sinds juli zelfs iets verbeterd. Gecombineerd met al het corona gedoe vond ik dit het perfecte moment om er wat aan te laten doen. Ik had m'n haar inmiddels ook gemillimeterd, dit vond ik eigenlijk prima staan, veel beter dan langer haar met inhammen die dan door het contrast alleen maar extra opvallen. Ik had dit achteraf ook eerder moeten doen, staat veel assertiever, maar goed.

Consult
Ik dacht er eerst aan om naar Turkije te gaan, maar ik vind dat persoonlijk een beetje lopende bandwerk. Ook heb ik het idee dat ze (vol trots ook) je hele donor leegroven. Misschien een onderbuikgevoel, maar dit werd het niet. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Eberson omdat hij naar mijn idee erg spaarzaam met het donorgebied omgaat. Het consult was met de dokter zelf, naar m'n idee een erg rustige en ontspannen man. Hij stelde een vrij conservatieve haarlijn voor, ik zelf wilde hem wat lager dus dit werd bijgesteld. Helaas was er wel een wachttijd van 4 maanden, maar die zijn achteraf gelukkig voorbij gevlogen.

De behandeling
Vanochtend om half 9 moest ik er zijn. De sfeer was relaxt maar wel professioneel. De behandeling was eigenlijk pijnloos, op de verdoving na, het viel me eigenlijk enorm mee. Wel hebben we op mijn verzoek de haarlijn nog een tikje rechter gemaakt. Om 1 uur was het al weer klaar.

Ik heb geen zin meer om te typen en ik skip deze verhaaltjes eigenlijk ook altijd, dus hier de foto's:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20210324_101559.jpg‎ (138,8 KB, 907x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210324_144916.jpg‎ (132,5 KB, 995x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210324_145001.jpg‎ (135,7 KB, 752x gelezen)

Laatst gewijzigd door Ssg92; 24 maart 2021 om 18:40
Ssg92 is offline   Met citaat reageren