Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2021, 15:45   #22
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Zo te zien zitten de korstjes nog in de boorgaatjes. Goed gaan hydrateren die handel inderdaad.

Er zoveel mogelijk vanaf blijven (incl overdag je donorgebied niet tegen hoofdsteunen laten leunen e.d.) en hydrateren zijn voor mij de keywords voor een snelle genezing, maar geïrriteerd blijft de huid wel. Zeker geen korstjes gaan krabben in je donorgebied, dat veroorzaakt alleen maar nieuwe korstjes, meer jeuk en littekens. Ik heb de korstjes met wondgel opgelost, maar dat was op dag 2/3, daarna zijn de korstjes wat hard. Daarna ben ik Biotherm Homme Aquapower gaan gebruiken op het donorgebied. Heb eerst Nivea geprobeerd, maar dat is troep, klontert in de loop van de dag, wordt vies en is er erg weer lastig af te douchen. Biotherm is een creme/zalf die je met je vingers moet uitsmeren en droogt wat olie-achtiger in. Ik wilde geen spray, want als je haartjes wat langer worden dan bereik je de huid er niet optimaal mee.

Veel anderen hier gebruiken calendula-zalf, Bepanthen, etc. Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt, als je maar een product gebruikt dat sterk hydrateert.

Bedankt voor je bericht.
Ik volg je post rondom jou HT ook, ziet er allemaal al goed uit!
Bedankt voor de tips, ik ga goed bepanthen smeren.
Smeren jullie ook iets op de ontvangstgebieden?
Dave12345 is offline   Met citaat reageren