Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2021, 17:54   #5
bewh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Ik denk dat je je het beste eerst zelf kunt afvragen wat je ervan vindt en wat je wilt... Stoort het jou zelf ook of is het alleen een aantal mensen uit je omgeving? En is het alleen je haarlijn of heeft de tands des tijds verderop ook nog wat toegeslagen in de zin van kaler wordende plekken die je wilt aanpakken?

Wat ik zie:
- Je lijkt mooi dik haar te hebben, maar dat wil je niet in je haarlijn vooraan hebben. Ook zitten er multi-grafts in je haarlijn vooraan. Je wilt in de voorste rij juist heeeeeele dunne single grafts hebben staan voor een natuurlijk ogend effect.
- De wetten van de natuur lijken niet echt te zijn gevolgd bij het bepalen van je haarlijn (m.n. de 'apex of angle' en 'superior border of angle').
- De 'macro irregularity' lijkt te grof en te regelmatig gekozen.
- De overloop naar je temples sluit niet goed (meer?) aan. Is dit altijd al zo geweest of is dat pas later ontstaan doordat je oudere temples zich nog verder aan het terug trekken / miniaturiseren zijn? Hoe oud ben je? Gebruik je iets van medicatie/supplementen tegen verdere miniaturisatie / haaruitval?
- Ik twijfel of de haarrichting juist is, ik kan 't niet helemaal goed zien. Misschien kun je nog een extra foto maken van een gedeelte van je haarlijn zonder dat je je haar strak houdt (voor zo ver er dan nog iets van je haarlijn is te zien natuurlijk haha)?

Als het je zelf heel erg dwars zit, dan zou je een aantal Nederlandse (top)klinieken kunnen benaderen met het verzoek om een consult... Zij kunnen dan aangeven wat de mogelijkheden zijn, ook op basis van de staat van je donorgebied. Bevraag zo'n kliniek dan vooral op hun kennis van het design van een haarlijn, hoe zij de juiste haarrichtingen in de haarlijn bepalen, selectiewijze graftdikte, etc. Op dit forum staan genoeg ervaringen, waarmee je een beetje een beeld krijgt hoe vaak het mis gaat bij een specifieke kliniek of hoe natuurlijk de resultaten er van een specifieke kliniek uit zien in het algemeen. Al is een herstelbehandeling wel wat gecompliceerder en duurder.

Als je via Google in 't Engels zoekt op natuurlijke haartransplantaties, vind je ook nuttige info waar je je eigen situatie mee kunt vergelijken. Zo krijg je zicht op essentiële punten/vragen die je aan klinieken kunt voorleggen. Bijvoorbeeld https://www.hairtx.com/male-hair-tra...ir-transplant/ of https://hairrestorationeurope.com/20...ir-transplant/

Verdiep je vooral in de materie. Als je vooraf niet goed weet te verwoorden/vragen wat er anders moet, dan is de kans groot dat je bij een kliniek op de verkeerde dingen gaat focussen en je weer niet een gewenst resultaat krijgt. Leer vooral de onzin herkennen die menig kliniek je wil verkopen en ga echt altijd meer dan 1 kliniek af. Hoe goed je gevoel bij de 1e kliniek ook is.

Sterkte (en moedig dat je de foto's deelt)!
Dank voor je reactie,
Het stoort mij zelf ook helaas, ik kan het ook niet helemaal kaal scheren dan zie je dikke haren voorop en daarna dunnere haren helaas. De geïmplanteerde haren bij de rechter tempel zijn nooit helemaal uit gekomen, met de jaren heen is het ook dunner geworden. In het verleden heb ik minoxidil en finasteride(onregelmatig) gebruikt, nu sinds 1,5 jr gebruikt ik geen middelen meer en heb ik gelukkig helemaal geen haaruitval meer bemerkt. Ik heb een goede donor gebied, ik zal er foto's van uploaden. Btw ik heb je pm gelezen, dank! Bisanga lijkt me een goede keus, alleen helaas wel een beetje prijzig. Ik heb ze een bericht gestuurd, kijken wat de reactie zal zijn
bewh is offline   Met citaat reageren