Discussie: Oc000459
Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2013, 12:43   #349
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
heb je eerst goed gekalibreerd en Op eenheid "Gram" Ingesteld? Verder zou ik minstens per 10-20 Mg afwegen om het accuraat te houden. als je 1-2 Mg probeert af te wegen, dan ziet de weegschaal dat niet helemaal en corrigeert hij zichzelf en wordt de waarde weer 0. Dus gooi meer poeder op de schaal en kalibreer eerst = de tip.
Ja heb 'm op eenheid 'gram' staan. En kalibreren... Heb de stappen gevolgd zoals in de beschrijving, maar zoals altijd doet het apparaat niet wat er in de beschrijving staat ! Heb er wel een ijkgewichtje van 10 gram erbij gekregen en als ik die erop leg geeft het weegschaaltje 10.008 gram aan... Dus afwijking van 8 mg! Welk weegschaaltje heb jij dan? Zelfde? En hoe kalibreer jij?

Probleem van meer poeder op het weegschaaltje leggen is dus ook een grotere batch maken. Ik maak altijd voor 3 dagen gebruik omdat ik van die handige 6 ml glazen potjes heb (nog van Aminexil kuurtje ooit) Echt reuze handig, ook om mee te nemen als je een paar dagen
van huis bent. Anders maar op zoek naar een ander handig potje om te mengen/bewaren. Enig idee van een potje?

Laatst gewijzigd door Reet; 4 januari 2013 om 13:13
Reet is offline   Met citaat reageren