Discussie: Jonge leeftijd HT
Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2020, 18:29   #9
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Binum, het is goed dat je wijst op het belang om voorzichtig te zijn en ook de volgorde van stappen goed te overwegen. Ook voor mij zou een haartransplantatie nooit de eerste stap moeten zijn, maar onderdeel van een strategie.

Ik ben een poosje wat minder betrokken geweest, dus heb ik geen zicht op het soort behandelingen dat ProHair biedt en hun tijdpaden daarbij. Ik ken ze alleen vanuit het verleden als doordacht en zorgvuldig in oordeel en advies.

Maar goed, Binum, ik ben stiekem wel benieuwd naar jou als onafhankelijke arts in de HT wereld. Je kunt voor de bijdragen hier heel waardevol zijn. Ben je niet aan een kliniek verbonden?
Dank voor je bericht.

Ik ben niet gebonden aan een kliniek. Ik werk wel als zelfstandige in een kliniek. Ik heb inmiddels een opleiding als HT arts achter de rug zitten en voer nu ook haartransplantaties uit.

En ik ben zelfs kritisch naar de kliniek waar ik zelf werk. Vaak genoeg ook verzoeken van een consultant niet ingewilligd. Bijv. Laatst kwam er een klant die op papier kwam voor inhammen en kruin. Ik vond zijn inhammen gewoon goed. En uiteindelijk bleek dat hijzelf zich hier ook niet aan stoorde maar dat het hem was geadviseerd om het ook te laten doen. Nou, dat hebben we dus mooi niet gedaan. Klant blij, arts blij. Kliniek wat minder want uiteindelijk komt de klant niet meer terug voor een 2e behandeling. Immers als hij zijn inhammen had gedaan en verdere haarverlies zou krijgen, dan MOET hij wel een tweede HT overwegen.

Ik ben het gewoon zat om te zien hoe haarklinieken te werk gaan. Iedere eigenaar van een haarkliniek, of consultant die hier nu meeleest zal zich echt dood irriteren aan mijn gedrag. Maar ik ben (zoals je mijn topic ziet) zelf iemand die een HT overwoog. En kan als geen ander dus inleven met iemand die niet goed op de hoogte is van zaken (maar dit wel denkt te zijn) en een haartransplantatie overweegt/ondergaat.

Laatst gewijzigd door Binum; 9 juli 2020 om 18:34
Binum is offline   Met citaat reageren