Los bericht bekijken
Oud 25 november 2004, 11:29   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Hij vindt Nederland trouwens een 'kanker'-land en Afghanistan onder de Taliban de enige echte goede moslimnatie.
OK dat ie dat allemaal denkt wist ik niet. Dat is inderdaad niet in de haak.

Maar Robert18, zie jij niet net als ik wel een soort ongelijke behandeling in Nederland? Theo van Gogh maakte de ene walgelijke opmerking na de andere. Hij discrimineerde en beledigde. Theo van Gogh was bij uitstek een radicale man te noemen. Hij heeft half Nederland doodgewenst. Ik las wel eens zijn columns in de Metro, godsallemachtig zeg, wat een klootzak. Maar dat moet allemaal kunnen, want "vrijheid van meningsuiting" blablabla. Nu wordt deze moslim Vd Ven wat in de mond gelegd en daar valt het hele land over. Ik vind dat dus meten met twee maten.

Er is nu een soort hetze ontstaan in Nederland. Mensen zijn helemaal opgefokt. Dit zijn allemaal dingen die twee jaar geleden net zo hard geroepen werden en waar toen niemand wakker van lag, en nu valt het hele land erover. Het is stemmingmakerij en er worden twee groepen tegen elkaar opgezet: moslims en niet-moslims. Daar doen beide groepen in mijn ogen net zo hard aan mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Zelfs de AIVD bevestigd dat 10% van de moslims radicaal is. Dat zijn er 100.000.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Het westen en de islam kunnen niet samen. De Islam is véél te imperialistisch en dat blijkt uit ALLES.
Deze twee dingen vind ik niet met elkaar kloppen. Eerst zeg je dat 10% radicaal is. Dan zeg je dat de Islam en het westen niet samen kunnen. Maar als 10% radicaal is, betekent dat dat 90% het niet is. Met een overgrote meerderheid valt in mijn ogen dus prima te leven, zelfs hier in het Westen.

Daarbij zou ik wel eens zien hoeveel procent van de niet-moslims radicale ideëen heeft. Het stikt van de orthodoxe joden en christenen met ideeën die gewoon echt te walgelijk zijn. Volgens mij komt dat percentage minstens zo hoog uit. Radicalisme vind je in iedere bevolkingsgroep en in iedere laag van de bevolking.

Maar ik snap wel wat jij bedoelt hoor robert18. Ik bedoel, voor de elite in Amsterdam-Zuid is het makkelijk lullen. Je zult maar in een van die rampenwijken wonen in Rotterdam zoals jij zegt, dan wordt je constant geconfronteerd met de problemen.

Ik hoop echter dat jij inziet dat dit niet maatgevend is voor hoe "de islam" of "de moslims" in elkaar zitten.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren