Discussie: In dubio HT
Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2019, 14:45   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cascas Bekijk bericht
Goedemiddag,

Ik zit ietwat in dubio betreft een mogelijke ht. Ik merkte eind 2017, begin 2018 groter wordende inhammen en beginnend haarverlies op de kruin. Ik ben sindsdien begonnen met minoxidil waardoor ik nu, 10 maanden later, kan zeggen dat de haaruitval voorlopig gestopt is. Ik gebruik geen DHT remmers.

Ik heb bij 2 klinieken een intakegesprek gehad, met onderstaand advies:
Kliniek 1: Inhammen + kruin laten doen
Kliniek 2: Alleen inhammen laten doen. Volgens kliniek: kruin laten doen heeft geen zin, want als het resterende haar over 3-5 jaar weg is, heb je wederom een ht nodig.

Kliniek 1 adviseert, ervan uitgaande dat ik alle haren op kruin verlies, extra haren te transplanteren zodat het niet erg is dat de bestaande haren op kruin uitvallen. Kosten zijn wel dubbel dan kliniek 2.

Mijn vragen:
- Is het in te schatten hoelang ik met het gebruik van minoxidil de haaruitval kan remmen? Uiteindelijk ontkom je zonder DHT remmers denk ik niet aan haaruitval?
- Heeft kliniek 1 gelijk, of is dit een verkooppraatje?
- Inhammen verwacht ik zo'n 1250/1500 grafts. Zou ik nog een DHI behandeling kunnen overwegen ipv een FUE behandeling?

Ik stel een reactie zeer op prijs! Bv dank daarvoor.

Groeten Cas
Waarom geen finasteride? Al geprobeerd? Anders is het dweilen met de kraan open.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren