Los bericht bekijken
Oud 17 november 2019, 12:40   #10
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Te begrijpen dat je het als bangmakerij wilt afschilderen natuurlijk, je neemt zelf fina. Je probeert jezelf natuurlijk te overtuigen dat er geen probleem is met een lange termijn hormonen therapie zoals fina.


Typisch voorbeeld van iemand dat emotioneel geïnvesteerd is in dit product. Vroeg of laat zul je wel zien dat fina niet zo veilig is, net zoals honderden andere op dit forum (die trouwens ook net zoals jij in het begin hun eigen wijs maakte dat fina veilig is). Hopelijk is het dan niet te laat voor je en zijn de bijwerkingen niet permanent...


Trouwens ik zie dat je 0.25mg fina/dag neemt. Wees ervan bewust dat deze strategie niet veiliger is dan 1mg/dag sinds DHT bijna evenveel wordt tegengehouden met jouw dosis.

Dus volgens jouw redenatie zal iedereen die Finasteride neemt op termijn bijwerkingen ervaren. Dat is niet zo en is tevens aangetoond in talloze (onafhankelijke) studies.

Uit jouw postgeschiedenis blijkt tevens dat jij last had van bijwerkingen en dat je daarom gestopt bent met Finasteride. Sneu voor je, maar dat betekent niet dat dit voor iedereen geldt. Sommige mensen hebben mazzel en helaas heb jij dat niet.

Ook wel leuk dat je zegt dat "honderden anderen" hier te kennen hebben gegeven dat Finasteride voor hen niet veilig blijkt terwijl 1) dit aantal (in ieder geval kijkend naar de laatste jaren) zwaar overtrokken is en 2) je zelf ook wel weet dat het bijna altijd de mensen zijn die bijwerkingen ervaren die dit kenbaar maken terwijl je mensen die jarenlang Finasteride gebruiken zonder enige bijwerkingen nooit zal horen op dit forum.

En ik gebruik inderdaad 0,25mg. Waarom zou ik 1mg nemen als het toch bijna even effectief is? Daarnaast heb ik maandenlang op internationale fora topics gelezen van mensen die 0,25 (of minder) veel beter verdragen dan 1-1,25mg.

Maar goed, dat is het laatste wat ik erover te zeggen heb. Ik houd mezelf in ieder geval goed in de gaten en ben echt niet iemand die doorgaat met medicatie als er echt bijwerkingen opspelen. Dan is altijd topische Finasteride nog een optie.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren