Los bericht bekijken
Oud 18 november 2019, 17:23   #15
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Dus volgens jouw redenatie zal iedereen die Finasteride neemt op termijn bijwerkingen ervaren. Dat is niet zo en is tevens aangetoond in talloze (onafhankelijke) studies.

Uit jouw postgeschiedenis blijkt tevens dat jij last had van bijwerkingen en dat je daarom gestopt bent met Finasteride. Sneu voor je, maar dat betekent niet dat dit voor iedereen geldt. Sommige mensen hebben mazzel en helaas heb jij dat niet.

Ook wel leuk dat je zegt dat "honderden anderen" hier te kennen hebben gegeven dat Finasteride voor hen niet veilig blijkt terwijl 1) dit aantal (in ieder geval kijkend naar de laatste jaren) zwaar overtrokken is en 2) je zelf ook wel weet dat het bijna altijd de mensen zijn die bijwerkingen ervaren die dit kenbaar maken terwijl je mensen die jarenlang Finasteride gebruiken zonder enige bijwerkingen nooit zal horen op dit forum.

En ik gebruik inderdaad 0,25mg. Waarom zou ik 1mg nemen als het toch bijna even effectief is? Daarnaast heb ik maandenlang op internationale fora topics gelezen van mensen die 0,25 (of minder) veel beter verdragen dan 1-1,25mg.

Maar goed, dat is het laatste wat ik erover te zeggen heb. Ik houd mezelf in ieder geval goed in de gaten en ben echt niet iemand die doorgaat met medicatie als er echt bijwerkingen opspelen. Dan is altijd topische Finasteride nog een optie.
Blijkbaar hebben enorm veel mensen geen "mazzel" met fina. Trouwens de studies die aantonen dat fina "veilig" zou zijn komen van onbetrouwbare bronnen zoals Merck en/of studies die niet langer dan een jaar duurde.


Kijk probeer jezelf maar wijs te maken dat het blokkeren van een hormoon op lange termijn geen bijwerkingen heeft, ik zou mensen zoals jou en minten juist moeten aanmoedigen het te blijven nemen, na een tijd zul je het wel leren...maarja ik heb een geweten dus doe ik dat niet.


Maar ik zou ook niemand verbieden om het te nemen, wel wil ik dat mensen goed worden ingelicht. En vooral op deze site wordt fina door sommige omschreven als iets onschuldig, dat klopt gewoon totaal niet.



@INT, Ja je theorie zou kunnen kloppen. Spijtig genoeg heb ik ook al veel mensen gezien de last van bijwerkingen hebben met een lage dosis.

Laatst gewijzigd door Pionier; 18 november 2019 om 17:26
Pionier is offline   Met citaat reageren