Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2003, 23:39   #8
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Hoi Edith,

Het is misschien gek, maar ik kan mij alleen maar herinneren dat ik als kind het erg vond toen er weer haar terugkwam, want dit nieuwe haar bleef rechtop staan, terwijl de rest steil en lang was. En dat viel natuurlijk hartstikke op. Mijn omgeving? Ik kan me niet meer herinneren dat ik er flink mee gepest werd, maar zoals ik al zei, ik kon het goed verbergen. Het lijkt mij belangrijk dat je er met je zoontje over praat, maar eerlijk gezegd denk ik dat jij het als moeder op dit moment erger vindt als hijzelf. Wees er open over, maar praat hem geen complex aan, maar maak hem assertief. Oei, als je het opschrijft staat het er zo hard, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

De oorzaak voor deze ziekte (aandoening mag van mij ook hoor!) is onbekend. Waarschijnlijk heeft stress ermee te maken, bij mij is het ook geconstateerd na een zeer stressvolle situatie. Maar als stress de enige oorzaak zou zijn, had ik al veel eerder al mijn haren moeten verliezen. Het is gewoon een zwakke plek.

Op de website van de patientenvereniging, www.aapv.nl kun je ook nog wel informatie vinden. Ik ben trouwens wel benieuwd waar je vandaan komt en welke dermatoloog je gaat bezoeken. Wacht in ieder geval zijn/haar advies af. De huisarts heeft er dus geen verstand van, midalgan lijkt mij alleen erg pijnlijk en vooral niet bevorderlijk voor haargroei.

Succes maar weer, groetjes

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren