Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2003, 21:14   #11
zorro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Berichten: 1
De oorzaak van AA volgens de geleerden, wat ook verderop in dit forum te lezen is, dat de voedingsstoffen voor de haren niet als lichaamseigen worden gezien door het immuun systeem worden afgebroken.

Ik heb het zelf vanaf mijn 15e jaar, en nooit overwogen om een pruik te nemen.
Natuurlijk is het zo dat het vervelend is, vooral met kinderen op jonge leeftijd. Met een pruik is dit "probleem" natuurlijk wel te verbergen, maar kan ook tot vervelende situaties leiden in de toekomst. Denk maar eens aan vrindinnetjes e.d. die jouw zoontje zal gaan ontmoeten in de toekomst.

Ikzelf heb het nooit gewild, omdat ik vond dat ik met pruik geen ander mens ben.

Verder heb ik nog wel een aantal tips, namelijk:

De beste adviezen krijg je van mensen die dus totaal niet weten wat AA is laat staan hoe je ermee om moet gaan.
Wees kritisch met deze adviezen.

Geef geen kapitalen uit aan allerlei haargroeimiddeltjes,
het helpt toch niet, en wekt alleen valse hoop.

In het geval van jouw zoontje:

Praat er regelmatig met hem over. Dat is de enigste manier waarop hij leert, ook op latere leeftijd zonder moeite met anderen over zijn aandoening te praten.

Probeer jouw zoontje voor te bereiden voor plaag aktie's en vervelende opmerkingen van anderen. Dit klinkt erg hard, maar het zal voor gaan komen.

Het zijn een aantal adviezen en tips, geen voorschrift over "hoe te werk te gaan"

veel geluk, greetz, Jan
zorro is offline   Met citaat reageren