Los bericht bekijken
Oud 17 september 2022, 22:26   #1
Stijlfiguur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2022
Berichten: 6
Geslacht:
Ik overweeg een HT, maar heb nog veel vragen

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben een man van 36, en heb zeker vanaf m'n 23e al enige inhammen. Daarvoor had ik lang haar, dus wellicht daarvoor ook al maar heb ik het nooit opgemerkt. Sinds een aantal jaar ben ik me ervan bewust dat ook mijn kruin flink dunner wordt. Het gaat niet super snel, maar ik begin nu op een punt te komen dat ik er eigenlijk iets aan wil doen. Medicijnen gebruiken zie ik niet zitten vanwege de bijwerkingen en het feit dat je hier dan de rest van je leven aan vast zit. Heb zo'n 10 jaar geleden wel 9 maanden lang minoxidil 5% gebruikt maar dat had geen zichtbaar resultaat.

Nu overweeg ik een haartransplantatie, maar ik begrijp dat er veel twijfelachtige klinieken zijn. Hoe kom je erachter welke kliniek betrouwbaar is? Ik heb uit de ervaringen teruggelezen dat ProHairClinic mooie resultaten boekte maar die lijken geen FUE behandelingen meer te doen, alleen nog MHP, maar dat lijkt me geen goede oplossing?

Verder heb ik nu Veldhoven en FueGenix in beeld, waarbij FueGenix naast FUE ook de Sapphire methode (lijkt mij gewoon FUE maar dan met kleinere naalden) en de DHI methode, die volgens de website van FueGenix alleen maar voordelen heeft, maar op dit forum lees ik veel scepsis over deze methode. Wat zijn de ervaringen met deze klinieken en methodes?

Begin februari zou voor mij een ideaal moment kunnen zijn om het te laten doen. Op welke termijn kan meestal een HT vanaf consult tot behandeling plaatsvinden? Is februari realistisch of zijn er lange wachttijden?

Ik ben er bedachtzaam op dat klinieken misschien teveel grafts willen zetten omdat dit meer rendabel is voor hen, maar mijn doel is vooral dat mijn haar wat voller is en de haarlijn iets minder sterk terugloopt aan de zijkanten. Een compleet nieuwe haarlijn zou onnatuurlijk ogen en wil ik dan ook echt niet. Ik zal een paar foto's bijvoegen, ik ben benieuwd of jullie inschatten dat een HT succesvol kan zijn bij mij, en hoeveel grafts en grafts/cm² jullie schatten dat nodig/zinvol is. Ik zit na kort research zelf te denken aan minimaal 1200-1500 grafts, 60 grafts per cm². Ik snap dat ik op consult moet gaan om me echt goed te kunnen laten voorlichten, maar aangezien dit forum belangeloos is en ik toch wat beducht ben op mooie praatjes van een kliniek, zou ik jullie input ook erg waarderen. Dank alvast!

Zonder wax
https://i.imgur.com/wxSHN22.jpg

Met wax
https://i.imgur.com/boGyqvg.jpg

Laatst gewijzigd door Stijlfiguur; 17 september 2022 om 22:35
Stijlfiguur is offline   Met citaat reageren