Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2011, 13:43   #1
Studentje86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Locatie: Randstad
Berichten: 4
Nieuw op HW en op zoek naar een betaalbaar haarwerk (man)

Beste lotgenoten,

Voordat ik met mijn vraag op de proppen kom, zal ik mijzelf eerst even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum. Dat wil zeggen vanaf heden actief, want ik volg HW al jaren. Mede door de goede tips die ik hier heb gevonden ben ik 5 jaar geleden gestart met het gebruik van Minoxidil 5%, Fina (via internet) en Topic. Op dat moment was mijn haarsituatie vergelijkbaar met een kleine NW2. Vandaag de dag - ik ben 25 - is dat helaas rap verslechterd naar een NW3A / NW4A. In het begin sloegen de medicijnen nog aan (hergroei op de inhammen) maar uiteindelijk moest het stuk middenvoor er snel aan geloven. Wellicht omdat ik sinds een jaar gestopt ben met Fina. Ik kreeg het niet voorgeschreven door mijn huisarts en ik voelde mij toch niet prettig bij het bestellen van medicatie op het internet.

Tot zover mijn situatie. Ik heb besloten (a.h.v. dit forum) dat ik wil kiezen voor een haarwerkje. Ten eerste omdat ik mijzelf te jong vind om al flink kaal te zijn en ten tweede omdat ik altijd een zelfverzekerde jongeman ben geweest die in het middelpunt van de belangstelling stond. De laatste tijd loop ik echter alleen maar met mijn ziel onder de arm. Ik kies bewust niet voor een transplantatie omdat ik verwacht dat het proces zich bij mij in dezelfde lijn zal voortzetten, wat wil zeggen dat ik rond mijn 30e toch wel volledig kaal ben. Dan heeft een operatie weinig zin schat ik zo in. Het enige dat mij nog tegenhoud om langs te gaan bij een haarwerkshop is het kostenplaatje (ik ben student) en eerdere topics over vergoedingen door zorgverzekeraars beloven niet veel goeds. Ik ben immers niet ziek. Mijn vraag is dus wat de mogelijkheden zijn voor iemand die nu niet veel te besteden heeft, zonder al teveel in te schieten op het gebied van kwaliteit? Ik geef de voorkeur aan een haarwerkje dat ik 24/7 op kan houden en aan zo min mogelijk stuks per jaar. Dat de kwaliteit hierdoor wat minder wordt neem ik op de koop toe. Het kan immers toch alleen maar beter worden dan de huidige situatie. Anyway, ik ben een optimist dus ik ga er vanuit dat ik er over 5 jaar financieel een stuk beter voor sta met twee WO diploma's op zak. Het gaat mij echt om nu want ik wil zo niet langer verder!

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Studentje86 is offline   Met citaat reageren