Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2014, 23:11   #1
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Question 20 jaar: Inhammen, dun haar, verre haarlijn + litteken

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus excuses als ik dingen nog niet goed begrepen heb of iets verkeerd geplaatst heb. Ik heb al regelmatig als gast topics gelezen maar vond het tijd om voor mijn eigen probleem ook een topic te starten.

Ik ben nét 20 jaar oud en heb sinds 1 á 2 jaar flinke inhammen. Deze lopen door tot midden op mijn hoofd. Het plukje in het midden is heel erg dun bedekt met dunne haren/haartjes en ook midden op m'n hoofd/kruin is het heel erg dun bedekt en zijn de haren ook erg dun. Ik stoor me er enorm aan en zit er ook behoorlijk erg mee. Daarnaast is mijn haarlijn héél erg ver naar achter getrokken. Op mijn zijkanten en achterhoofd zit overigens wel een flinke bos haar. Mijn haar zit nu vooral naar voren toe, zowel de zijkanten en de bovenkant, ook de zijkanten wat naar boven om de inhammen enigszins te bedekken. (Ik zal proberen morgen fotos te plaatsen). Ook lijk ik onder de douche erg veel haren te verliezen (ook al kan dit ook vooral tussen mn oren zitten).

Nu lees ik vooral: haar korter laten knippen, millimeteren enz enz. Hoe korter je haar, hoe minder het opvalt. Nu loopt er bij mij een litteken over m'n hoofd van oor tot oor. Zoals je kunt begrijpen een witte, haarloze, lijn. Doe ik het kort, dan zit iedereen dit litteken meteen compleet lopen. Niet een ideale optie. Daarnaast is mijn schedel ook niet helemaal symmetrisch (vandaar ook het litteken). Is mijn haar dus binnenkort kort, dan zul je dit ook extra opmerken als je me aankijkt. Door de asymmetrie lijkt mijn voorhoofd ook nog eens enorm door de ver teruggetrokken haarlijn.

Ik ben een beetje ten einde raad. Mijn dermatoloog heeft gezegd dat het in de familie zit en dat de meeste mannen er mee te maken krijgen. Jammer voor mij dat ik er nu al mee te maken krijg. Een haartransplantatie raadt hij af omdat het nog niet te zeggen is hoe mijn haar zich in de komende jaren ontwikkeld.

Wat raden jullie mij aan? Toch voor een transplantatie gaan kijken (wat is een beetje betrouwbaar)? Een ander kapsel vind ik totaal geen probleem maar ik zit dus met mn litteken te kijken.

Andere oplossingen, tips of ideeen?

Laatst gewijzigd door Nokket; 7 juli 2014 om 23:14
Nokket is offline   Met citaat reageren