Los bericht bekijken
Oud 7 december 2021, 10:48   #4
Marschalk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2021
Berichten: 12
Geslacht:
Hi Borstel,

Vervelend om te horen. Als het zo is dat je corona hebt gehad, kan het natuurlijk daar door komen. Alleen kan je haaruitval ook gebeuren als je gewoon flink ziek bent geweest. Daarbij in combinatie dat er in de herfst meer haaruitval is dan andere seizoenen versterkt het misschien. Zoals je al zei is het bij Telogeen Efflivium vrij uitzonderlijk dat het chronisch is/wordt. Zelfs al zou je milde klachten hebben gehad van corona, blijkt dat er alsnog flink wat haaruitval kan zijn. Nu zou dit normaal gesproken moeten stoppen binnen 6 maanden na de start ervan. En vanaf 6-9 maanden moet je wel verbetering zien. Dit lijkt natuurlijk ver weg, maar is wel goed om in de achterhoofd te houden. Ikzelf was namelijk ook bezig met allerlei dingen op te zoeken om dit 'extreme haaruitval' tegen te gaan. Echter, hier valt weinig tegen te doen dan gezond eten, sporten wat extra vitamines en je er vooral niet teveel zorgen om maken. Ikzelf heb geen last van jeuk op mijn hoofdhuid. Ik ben trouwens 32 jaar oud.

Mijn doel van het maken van deze pagina was om gelijkgestemden te vinden en ervaringen te delen de komende maanden. En daarbij elkaar kunnen geruststellen dat het niet meteen hoeft te betekenen dat je beginnend kaal wordt als het nu dunner wordt.

Ik denk dat het altijd een goed idee is om even langs een dermataloog te gaan om je vragen te stellen. Ben benieuwd hoe dit was!

Gr
Marschalk is offline   Met citaat reageren