Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2022, 12:27   #5
menscript.com
Digitale zorg voor mannen
 
Geregistreerd: 16 maart 2022
Locatie: Nederland
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malle Bekijk bericht
Dag Boz,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn dermatoloog weer gebeld met de vraag of hij het recept uit wil schrijven. Volgens de assistente belt hij volgende week maandag terug (hij is op vakantie).
Hetgeen waardoor ik bij hem niet comfortabel voelde is dat hij eerst zegt dat er nauwelijks wat te doen is aan haaruitval en finasteride niet effectief is, maar bij de volgende afspraak zegt dat finasteride toch heel effectief kan zijn. Verder was ik niet op mijn gemak dat ik eerst mijn prostaat bij de huisarts moest laten controleren volgens hem. Ook begon hij over zijn persoonlijke ervaring met het medicijn dat hij er misselijk van werd en zelfs van moest overgeven in het verleden.
Onzin. Finasteride is zeer effectief. De effectiviteit varieert van 70 - 99%. Dat wil zeggen dat het, afhankelijk van de studie, haaruitval stopt in 70 tot 99% van de mannen.

Kans op bijwerkingen is klein. Circa 3% ervaart een vermindering in libido. Daartegenover staat dat het gebruik van finasteride de kans op prostaatkanker met 25% verlaagt. Yes, srs.
menscript.com is offline   Met citaat reageren